Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning Vilket rek ni? Var inne på en sida där man rek portugisiska bett som första stångbett bett Jag vill kunna ha en kapson till...
Svar
15
· Visningar
1 750
Senast: Totola
·
N
Ridning En fundering... Om man vill att hästen ska söka sig framåt neråt så flyttas ju vikten framåt åxå. Vill man inte att hästens redan...
Svar
9
· Visningar
1 476
Senast: Susan
·
S
Ridning Jag har sökt lite bland trådarna, men hittade inget. En länk till hemsida som informerar om akademiskt/barock där man kan söka tränare...
Svar
2
· Visningar
893
Senast: seejii
·
J
Ridning Varför använder man kandar? (varför bytar man "upp" sig från vanligt tränsbett till kandar eller liknande bett) När är man redo att...
Svar
8
· Visningar
1 462
·
A
Ridning Nu har jag letat bland länkar och andra trådar men jag lyckas inte hitta vad jag söker. Hoppas ni kan svara... jag är jätte intresserad...
Svar
1
· Visningar
1 023
Senast: Mirre
·
F
Ridning http://www.bildhotellet.biz/FotoWeb/FWbin/preview.dll/BarcelonaT7114.jpg?D=7BF442BEB52B5746F4808290F27D41BB974F1A977080C3CA7F822EA3AC44CC...
Svar
15
· Visningar
1 869
Senast: summer san
·
Ridning Säg till om det inte går att svara... Men jag vill gärna ha lite tips, vad som helst att iaf reflektera över. Problemet är det att så...
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: Susan
·
Ridning Om nu alla är överens om att det som kunde ses på en öppen tillställning i Holland inte var god dressyr - är inte det bättre att gå...
2
Svar
32
· Visningar
2 759
Senast: mimmis
·
M
Ridning Kan nån förklara för mig varför man har spöet rakt upp i luften. använder man det någonsin ? hur används det ? För man det bakåt vid...
Svar
10
· Visningar
1 789
Senast: Spirit
·
S
Ridning Ni som vet, har hört att det ska vara en öppen visning på ons i Danmark hos BB. Tänkte åka dit men skulle vilja veta om nån vet tiderna...
Svar
13
· Visningar
1 333
Senast: Carmenzita
·
C
Ridning Och jag skriver tråden här för jag trivs här :D Som jag sagt innan har jag stora problem med min kropp sen en olycka och det ska...
2
Svar
21
· Visningar
2 630
Senast: seejii
·
Ridning Alltså, en härlig sak med hästeriet är när provar något som man inte gjort på länge, och faktiskt kan märka en TYDLIG skillnad sedan...
Svar
10
· Visningar
1 022
Senast: svea
·
W
Ridning Sitsen är ju av stor betydelse för att ridningen ska fungera bra. Men nu har jag hamnat i ett moment 22, och jag kommer inte ur det. :(...
Svar
5
· Visningar
1 078
Senast: sante
·
Ridning Vad lägger ni in i begreppet ridbarhet? Är det hästens förmåga att: vara avslappnad, lyhörd för små hjälper, snällt bära runt på en...
Svar
10
· Visningar
1 311
Senast: Piraja
·
S
Ridning Ja nu vill jag inte höra ngt om att sök på trådar hit och dit för det har jag gjort och jag är ju inte en super flitig användare så jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 004
Senast: Sliver
·
Ridning Jag har funderingar på att köpa en bomlös sadel....jag har inte haft sådant förut. Vad ska man tänka på? Provas den ut som en vanlig...
Svar
17
· Visningar
1 752
Senast: 95johsv
·
S
Ridning Jag funderar på att införskaffa dessa filmer, den fösta delen verkar slut och de vet inte när e får hem den! Men vad tycker ni som köpt...
Svar
9
· Visningar
1 102
·
F
Ridning "Swing" är inte bara ett begrepp för golfare. Även ryttare behöver hitta svingen i sitsen för att följa med i hästens rörelser, menar...
Svar
19
· Visningar
2 022
Senast: Camilla_H
·
S
Ridning Är det nån som rider i en sådan? Jag har ju en bomlösa själv, men jag blev lite nyfiken på dessa sadlar då jag såg dem...hur är de med...
Svar
2
· Visningar
1 197
·
S
Ridning Jag brukar dubbelongera hästen och det fungerar jätte bra hon går på bra och välver rygg och söker mot bettet. Löslongera fungerar...
Svar
5
· Visningar
1 247
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka