Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Eftersom det hände en del intressant igår så tänkte jag dela med mej och höra vad ni har för åsikter/prioriteringar om det. Först...
Svar
4
· Visningar
1 049
Senast: Totola
·
Ridning Är som ni nog sett ny här, vet inte om en sådan diskussion funnits tidigare hrä på forumet, sorry isf... Men... Jag som tidigare...
Svar
5
· Visningar
1 039
Ridning Är i sadelköpartagen, har lite funderingar och undrar om någon på forumet kan hjälpa mig... Har 3 sadlar jag sneglar på ST Esp, ST...
2
Svar
21
· Visningar
2 040
Senast: Tez1
·
L
Ridning Hittade det här på internet, det heter 'Akademiskt bett'. "Rörliga skänklar men utan klämrisk. Kan användas med en eller två tyglar...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 985
Senast: KungTulle
·
Ridning http://www.dressageclips.net/Nijmegen2005Medium.wmv En filmlänk från "the occasion" , klippt från "Ultimate Dressage" där bilderna...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 436
Senast: summer san
·
Ridning Nu har det hänt! Dressyrtanten ska hämta sin islandshäst vilken dag som helst! :bump: Undanber mig VERKLIGEN kommentarer kring valet...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 444
Senast: Freyr
·
Ridning Vad gör ni när motivationen tryter? Främst för er er egen del då.. När det känns som att man inte kommer någon vart eller allmänt inte...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 220
Senast: HannaZ
·
Ridning Hej! Jag fick en bok om akademisk ridkonst förra veckan (av bent branderup), läste ut den och blev väldigt intresserad. Tänkte att...
Svar
5
· Visningar
995
Senast: Fossing
·
L
Ridning Såvitt jag förstått på mina islandhästfrästa medmänniskor så har Islandshästen en förmåga att samla sig (eller sätta under sig bakdelen)...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 185
Senast: nitus
·
N
Ridning Jag såg en tråd där någon beställt en Startrekk Espaniola och skulle återkomma med åsikter! Jag är så nyfiken på hur den fungerar! Ni...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
26 659
T
Ridning I många trådar halkar diskussionen in på vad vi vill ha av en tränare, "den och den är inte tillräckligt si och så.." En tränare ska...
Svar
16
· Visningar
1 460
Senast: majola
·
A
Ridning Hej allihop, Jag har tränat AR lite själv, varit på några kurser med mitt sto. Vi har tränat på öppna och slutan i skritt och lite i...
Svar
13
· Visningar
3 088
Senast: allroundhästarna
·
C
Ridning Kan lämna min ena häst på utbildning hos en mkt duktig ryttare/hästmänniska och överväger detta skarpt, saken är att då får jag flytta...
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: evis
·
Ridning Tänkte nu när jag red lite hur man egentligen flyttar vikten mellan bogarna- visst ledande tygeltag odyl. Men mer ingående hur och...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
7 281
Senast: true_blue
·
Ridning Svartfot håller på att städa och har ganska tråkigt. Men det lite tid att fundera över våren som varit. O så började jag fundera över...
Svar
2
· Visningar
969
Senast: Carmenzita
·
C
Ridning *Vill ha ett ryttarforum* Men lägger det här då ni som är intressanta att diskutera med finns här... :p Jag har som många vet en...
Svar
15
· Visningar
1 488
Senast: Piraja
·
J
Ridning Hej! Jag är helt ny här på forumet och på barockridning och skulle gärna vilja veta vad ni anser vara lagom att begära av en unghäst...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 695
Senast: __Stilett__
·
S
Ridning Jag funderar lite över galopparbetet. Jag har hört en hel del åsikter om på vilket ben man skall fatta galopp - både från Kyra, Bent och...
Svar
3
· Visningar
1 208
Senast: Totola
·
S
Ridning Är på kurs i helgen och redan första dagen gick det upp ljus för mig och hästen tyckte det var roligt att träna ...instruktören är...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: sante
·
N
Ridning Jag ska försöka förklara min luddiga fundering.. Fick lite ångest häromdagen då jag insåg att det jag tolkat som...
Svar
9
· Visningar
1 094
Senast: ridtravare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka