Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Vilka märken finns det & i vilka prisklasser under 12.000 gärna billigare? Jag är ute efter en utan en massa krimskrams & lulllull &...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 601
Senast: Spirit
·
L
Ridning Jag och pållen har ju halkat in på det här med AR men vi har inte börjat än. :crazy: Pga diverse skador och avsaknad av utrustning etc...
2
Svar
25
· Visningar
4 704
Senast: moli
·
Ridning Dressage in the year 2030! After changing the ruling to allow riders to go topless, to increase spectator interest, dressage is now...
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: Curtis
·
C
Ridning Tja, skrittar mycket, det gör många här på forumet. Men hur gör ni med utfodringen? Sänker ni energin till en nivå som passar en...
2
Svar
27
· Visningar
2 654
Senast: knasan
·
Ridning Jag vill börja med att säga att jag är helt ny på begreppen barock, klassisk ridning och akademisk ridning. Vet nog inte ens...
2
Svar
29
· Visningar
4 432
Senast: cabetty
·
C
Ridning Nu ska jag provocera lite: Varför handlar så många trådar om utrustning och så få om ridning? Jag hör era svar eka i huvudet och...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
·
K
Ridning Hur mycket förkunskaper krävs för att man ska kunna gå några helgkurser om året och ta ansvaret på hemmaplan fullt ut? Detta är en...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 001
Senast: nitus
·
M
Ridning Eftersom ni på barock haft flera trådar om galopparbete på sistone tänkte jag att ni säkert har svar på denna något okunniga fråga...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 088
·
M
Ridning tänk att jag som ridit "vanligt" i hur många år som helst, blir intresserad av barock. jag rider en häst som är utbildad inom barock...
Svar
14
· Visningar
1 373
Senast: Totola
·
Ridning Har ni några bra ridövningar för galoppen? Tycker ni att man ska stärka hästen mer i travarbetet innan man galopperar om galoppen inte...
2
Svar
24
· Visningar
2 388
Senast: alazzi
·
L
Ridning Vad finns det för bomlösa sadlar som är speciellt utformade för barock eller AR? Vilken anser ni vara den bästa? Tacksam för svar! :bow:
2
Svar
28
· Visningar
2 294
·
Ridning Ursäkta, men nu måste jag fråga hur ni "akademiska" instruktörer presenterar era kurser inför en clinic och så vidare. Just nu sitter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 595
Senast: haringenfantasi
·
Ridning Hej! Håller inte själv på med barock/akademiskt men blir lite nyfikenpå en tant i stallet som håller på. I vanliga dressyren är ju...
Svar
13
· Visningar
1 393
Senast: Lena_B
·
K
Ridning Nu måste jag fråga, Bent skriver ju att man ska vara uppmärksam på hästens exteriör och vara medveten om den i sin ridning. Ett exempel...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 093
·
C
Ridning Eftersom en del av er kanske börjar med piaffarbetet innan ni börjar skola galoppen (vilket inte jag kommer att göra), skulle det vara...
2
Svar
24
· Visningar
2 654
Senast: Immer
·
Ridning Vad anser ni om lättridning, Främjar den eller stjälper den balansen hos hästen. Ger den avlastning på ett positivt sätt. Rider...
Svar
19
· Visningar
2 024
·
O
Ridning I senaste numret av Ridsport har Maggi von Wachenfeldt skrivit en intressant insändare där hon bland annat skriver "Vi måste inse att så...
2
Svar
27
· Visningar
3 243
Senast: Noir
·
Ridning Kan man rida på bara kapson? Är ute efter en bra bettlös variant till min häst, och funderar på kapson. Fördelar? Nackdelar?
2
Svar
21
· Visningar
2 700
Senast: Fifflan
·
L
Ridning Ja, jag sitter inne med ett stooort nyvaknat intresse för den klassiska ridkonsten efter att ha pluggat på lite. Hela inriktningen...
2
Svar
37
· Visningar
4 392
Senast: Lord Owen
·
N
Ridning Hejs!!! Ny här och lyriskt intresserad av AR. Nästan kittlar i magen då jag får veta mer och mer och ju mer jag får veta desto mer vill...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: Nehalennia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka