L
Lord Owen
Sv: Lång rygg, långa bakben och överbyggd = ingen barockhäst?
Tack för bilderna. Ja, det var en stor skillnad det!
Fast min häst är 10 år. Så han är mitt i livet, men det ska väl inte ha så stor betydelse tycker jag.
Hur menar du med lange toyler? Menar du arbete i töm antar jag?
Agrundvig skrev:Et eksempel på hvordan det kan se ut.
Her er en Tinkerhingst, 'før og etter' han har arbeidet i ca et halvt år på lange tøyler (han er enda ikke innridd).
Før
Han har litt lav rygg, noe som gjør at han ser enda høyere ut bak. På bildet har han lite ryggmuskler.
Etter
Samme hest noen måneder senere. Her ser man en helt annen overlinje, selv om han helt sikkert kommer til å bygge mer (husk at han er ung og ikke innridd enda).
Først og fremst har det liksom fyllt seg ut over lenden. Denne hesten har blitt arbeidet jevnlig for hånd og på lange tøyler, siden sist sommer. Han skal ikke rides inn før til neste år, men fortsette å arbeides på samme måte, samt i kjøring.
Jeg synes ikke du skal legge for stor vekt på hvordan hesten ser ut nå, da det ikke er rettferdig ovenfor en ung og utrent hest. Tenk heller på hvordan du kan arbeide ham for å hjelpe ham til å bære vekt. Om to år, kan du legge inn bilde her på forumet og vise hvor fin han har blitt...
Anne
Tack för bilderna. Ja, det var en stor skillnad det!
Fast min häst är 10 år. Så han är mitt i livet, men det ska väl inte ha så stor betydelse tycker jag.
Hur menar du med lange toyler? Menar du arbete i töm antar jag?