Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! När man red på ridskola har man alltid fått höra: När hästen går i form (i traven) blir den mycket lättare och mjukare att sitta...
Svar
14
· Visningar
1 575
Senast: true_blue
·
Ridning Hur börjar man och vad ska man börja med?
Svar
6
· Visningar
1 065
Senast: via
·
Ridning Jag försöker få klarhet i det här med ridkapsoner och försöker komma fram till vilken det är jag bör inskaffa. Så nu undrar jag vilken...
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: Totola
·
Ridning Är det någon som vet om Branderupsadeln (Equyer) är samma sadel som Ultra Flex Barock? De ser exakt likadana ut, och beskrivs likadant...
Svar
18
· Visningar
1 778
Senast: Immer
·
P
Ridning hästen ska vara rak innan samling?
2
Svar
20
· Visningar
2 118
Senast: noprogress
·
Ridning Borde kanske ligga någon annan stans - men då det finns intresserade här så, - Håll till godo...
Svar
7
· Visningar
1 597
Senast: Rufsan.
·
Ridning Har funderingar på att prova att rida "min" häst på bettlöst och funderar därför på HUR kapsonen inverkar på hästen. Även hur stor...
Svar
17
· Visningar
1 776
Senast: Anna_
·
Ridning Hur mycket kan man göra med en unghäst på en 13-14 månader (förutom ledarövningar, miljöträning etc) ? Finns det övningar som kan...
Svar
17
· Visningar
2 148
Senast: gadriel
·
T
Ridning Idag har jag ridit min första lektion i centrerad ridning. Hmm, med bara några få enkla övningar lyckades vi avslöja alla mina...
2
Svar
21
· Visningar
2 474
Senast: Hallonsoda
·
C
Ridning I vilka delar delar ni in hästen? Vilka av dessa delar anser ni höra ihopa mer än andra delar, och varför? Vilka av dessa delar...
2
Svar
20
· Visningar
2 321
Senast: Rikkan
·
B
Ridning Är det nån som känner till någon engelskspråkig instruktör inom akademisk ridning i Budapest??? Eller för den delen inom vilken...
Svar
3
· Visningar
984
Senast: mega
·
Ridning söker bilder till ett skolarbete. måste hitta bilder på en welsh och en haflinger som rids akademiskt. även en och annan arab kanske...
Svar
2
· Visningar
1 006
Senast: HannaZ
·
Z
Ridning Vill börja rida barock :love: jag har alltid varit en dressyrinriktad ryttare, dock har jag aldrig tävlat och nu de senaste åren har...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: Rimfaxe
·
C
Ridning Om du vore din egen domare, vilket "moment" skulle du och din häst få toppbetyg på? Det behöver givetvis inte vara en rörelse, du får...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 166
Senast: twinstar
·
Ridning Har blivit lite nyfiken på att arbeta hästen vid hand och hittade två böcker på nätet om arbete vid hand : Schooling Horses In-hand...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: Anna_
·
K
Ridning Hur många här har tagit märken? Vilka märken finns? Är det Bent som håller i dem, någon mer? Finns det andra, liknande system i...
Svar
4
· Visningar
1 311
Senast: svea
·
S
Ridning Jag är så förvirrad...jag trodde mig kunna veta det mesta inom ridning, så kom jag in på barokridning, jag föll direkt för denna...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 277
Senast: CarolaLind
·
K
Ridning Jag funderar allvarligt på att åka på en eller ett par kurser med olika tränare i sommar, bla Bent. Dock, pratar han svenska, eller...
Svar
4
· Visningar
1 053
Senast: Lorpan
·
H
Ridning har redan ställt frågan på gnägg men misstänker att jag får fler svar här. Vad skiljer böckerna åt? Vilken är mest grunläggande...
2
Svar
29
· Visningar
2 890
Senast: Carmenzita
·
Ridning Mycket intressant! Gå dit ni som kan!!! Denna helg, finns annons i ridsport - www.tidningenridsport.se - eller...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: evis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka