Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Det känns som om jag vill göra en liten revolution med pållen just nu. Har varit inne på diverse sajter (nån jättekänd på...
Svar
9
· Visningar
1 317
Senast: sune4you
·
N
Ridning till akademisk ridning i västsverige, den hette ngt sånt iaf? med en kalender när det kom AR / klassisk ridning tränare hit.. kommer ngn...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Nilaya
·
B
Ridning Ja, det här är en lite märklig fråga tror jag. Men efter att ha fått lära mig på en barocklektion att runda hästen runt skänkeln så...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 556
Senast: dressyrtant
·
Ridning Vill ha tips på hur jag får med bakdelen i arbetet. Låter som en dum fråga, men det skulle vara kul att få lite olika tips på hur ni...
Svar
17
· Visningar
2 044
Senast: Rikkan
·
J
Ridning Har läst lite trådar....om barocksadlarna, ska själv köpa en, men inte bestämt mig ännu, helst vill jag ha flera ;) ...men man kan ju...
2
Svar
31
· Visningar
2 950
Senast: Spirit
·
P
Ridning Behöver tips för hur jag ska träna mina halter. Hästen är väldigt het och att begära en halt är som att rygga hela fyrkantsspåret för...
Svar
10
· Visningar
1 163
Senast: nitus
·
S
Ridning Vad för bett rider ni på? Börjar ni med tränsbett och går vidare på stång? Varför rider ni med det bett ni gör? Har era AR...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 037
Senast: true_blue
·
S
Ridning Jag hade kunnat fråga på utrustning, men det känns som att det finns större risk att någon här inne vet något. Till frågan: Är det...
Svar
8
· Visningar
1 463
C
Ridning Har besökt en ganska stor anläggning precis söder om vårt land för att jobba lite, kom i diskussion med en hästägare vars häst jag inte...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
11 611
Z
Ridning Om man har en häst som blir lösgjord och lyssnar bra på vanligt tredelat bett på banan, och oftast ute men som ibland när man kommer ut...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: Caisa
·
Ridning Tycker de lipizzanska hästar liksom P.R.E är fantastiskt vackra hästar och verkar tillsynes ha väldigt enkelt för samling. Medan många...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 019
Senast: Cinzano
·
C
Ridning ...ang. Skulle vilja höra olika kommentarer och lite kritik om barock?
Svar
9
· Visningar
1 247
Senast: Immer
·
Ridning Första gången pållen tömkörs, vi är inte så bra på seriös tömkörning nån av oss men det var kul. Lite sjåp i början när han inte vill...
2
Svar
24
· Visningar
2 862
Senast: Djurjouren
·
Ridning En bekant visade mig en gammal ridlära idag, som jag undrar om någon känner till. Den heter " Handledning för ryttare och hästvänner"...
Svar
5
· Visningar
990
Senast: via
·
M
Ridning Okej, jag vet inte om jag fattat rätt men är det så att den moderna tävlingsdressyren formades när två stycken ryttmästare under...
Svar
16
· Visningar
2 062
Senast: Spirit
·
C
Ridning Kommer ni ihag att jag skrev en trad om Damsadelfunderingar och att jag vill sa smaningom göra en svensk bok om detta, nu är det dax för...
Svar
13
· Visningar
1 716
Senast: Arapaloosa
·
L
Ridning Är det någon som vet om Jean-Claude Racinet fortfarande åker till Sverige? Finns det någon annan som som kan manipulera...
Svar
6
· Visningar
1 137
Senast: Totola
·
C
Ridning Sitter i køpenhamn på stationen och blir såå glad år artikeln i nya hæstfynd om Kallisarna. Æntligen något att førdriva tiden med...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 512
Senast: Rufsan.
·
S
Ridning Nu har jag äntligen kommit på spåret igen, jag har äntligen hittat en instruktör att rida akademisk ridning för. Var på min första...
Svar
5
· Visningar
1 335
Senast: fjodur
·
R
Ridning Jag har hört rykten (betyder inte att dom på något sätt skulle vara sanna) att någon här i svarige har åkt ner till Klaus Ferdinand...
2
Svar
24
· Visningar
2 926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka