Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Ridning Jag har en fundering som rör träning av unghästar till dressyrhästar. I sverige verkar det mycket vanligt att man tömkör sin unghäst...
Svar
9
· Visningar
3 840
Senast: bigganl
·
Ridning Sanningen har uppenbarats för mig! Jag ser nu felet i mina tidigare handlingar, jag är frälst! Förutsättningen för god ridning göms i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 941
Senast: Sammet
·
Ridning Klockan 17.00 på SVT 1 är det ett program om den nystartade ridakademin i Versailles, som drivs av samma snubbe som har cirkus Zingaro...
Svar
5
· Visningar
1 107
Senast: haringenfantasi
·
Ridning Har med intresse följt bl a tråden om Kottas. Varför söker ryttare Gud i sin tränare? Varje tränare är just tränare, de lär hela...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 650
Ridning Hej på er! Red min darling igår (foderhästen) och funderar över en sak. Hästen har lite underhals som ska bort!! Men hon går gärna...
2
Svar
31
· Visningar
2 708
Senast: Elizette
·
C
Ridning Snälla vänliga! Kan ni inte samla ihop lite roliga och nyttiga galoppövningar för mig (ja och för mina hästar såklart). Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 106
Senast: Korpen_
·
S
Ridning -------------------------------------------------------------------------------- Historia; Köpte min otursfågel för 2 år sedan då...
Svar
8
· Visningar
1 655
Senast: 95johsv
·
Ridning Läste i ridsport idag... Om de "naturliga traven" som unghästar ska gå i ungefär de två fösrta veckorna under ryttare. Ok, ni utbildar...
Svar
13
· Visningar
2 727
H
Ridning Hej! Jag skrev denna fråga i utrustningsforumet men den verkade inte vara intressant för jag har inte fått nåt svar. Då tänkte jag att...
2
Svar
22
· Visningar
2 261
Senast: HaRLeKIn
·
Ridning Använder ni sporrar? Vilken sort och varför just den sorten? Rider ni alltid med sporrar eller bara då och då? Vad uppnår man med...
Svar
16
· Visningar
1 766
Senast: Blue_Jewel
·
Z
Ridning Har suttit och funderat, så nu kommer en liten enkät. När anser ni att en häst är redo för att börja arbeta med piaffen? Hur går ni...
2
Svar
35
· Visningar
2 721
Senast: poseidon
·
N
Ridning vill kunna få min pålle att bära upp sej på bakdelen mer istället för att lägga vikten fram. är så van att rida "engelsk" dressyr...
Svar
13
· Visningar
1 332
Senast: knasan
·
T
Svar
162
· Visningar
13 961
Senast: cissiny
·
C
Ridning tänkte på en sak..eftersom många "centreradridningryttare" hänger här o gnäller..(iblan på himla bra gnällit sätt!! tack för de!)..o...
2
Svar
27
· Visningar
3 030
Senast: Cillavan
·
M
Ridning Har nu fått häst och skulle gärna träna honom (och mig) i AR. Är det någon som har bra tips på hur man kommer igång? Har ridit...
Svar
6
· Visningar
1 256
Ridning Var på Globen idag (lördag) och såg alla tre shower...eller 2½ för vi hann inte med sista biten. Men iaf.. På matinén var Joao L där...
2
Svar
34
· Visningar
3 505
Senast: Balderum
·
Ridning Var på en kurs - och det talades om träningsskalan - hur viktigt det är att inte gå för fort fram utan att alltid befästa grunden. Sen...
Svar
7
· Visningar
1 222
Senast: knasan
·
B
Ridning När man försöker skapa en "ny ridkonst" gnm att slänga skit på andra! Det skiljer knappt ngt mot den "klassiska" dressyren! Förklara ett...
2
Svar
39
· Visningar
3 995
Senast: Uddi
·
C
Ridning Såg i andra tråden att det är många som har sitsfunderingar. Därför tänkte jag starta denna väldigt basala tråd. Många av er gäspar...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 266
Senast: JosefinaH
·
M
Ridning jag hade det här under en annan tråd men är så nyfiken att jag försöker lägga ut det igen - jag var i globen i helgen och såg grand...
Svar
13
· Visningar
1 443
Senast: Rufsan.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka