Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Ridning är det någon här som håller på me de? nån som vet hur man lär hästen det? skulle vara lite roligt om min häst kunde spansk skritt så...
Svar
3
· Visningar
1 112
Senast: *Natta*
·
Ridning Hej! Jag har blivit rekomenderad av min veterinär att börja lite med barockridning med min häst då han lägger väldigt mycket tyngd fram...
Svar
1
· Visningar
937
Senast: Jegra
·
Ridning har tidigare haft en svår mun relation med min häst, ridit för tränare a la "stöd i handen, driv fram till handen och håll" vilket inte...
Svar
8
· Visningar
1 913
Senast: nitus
·
S
Ridning Jag har inriktat mig på barock det senaste året, har dock inte ridit för en riktig barock instruktör( ska i dec)....tycker att man inom...
Svar
4
· Visningar
1 181
Senast: sante
·
Ridning hur viktigt tycker ni det är att få till det där extra på hästen, då den arbetar så där fruktansvärt bra. Vad är priset? EX: En...
Svar
16
· Visningar
1 372
Senast: true_blue
·
Ridning ...när vi började diskutera att ha en stor IRL-träff för "barockarna" på Buke? Planerna var att träffas i Bunge på Gotland där det finns...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
8 886
Senast: Betsy
·
K
Ridning Hur gör ni för att få era hästar att tycka att det är roligt med träningen? Ni får gärna bua ut mej, men det enda jag kommit på själv...
2
Svar
24
· Visningar
2 400
Senast: knasan
·
Ridning Hej! Rent generellt, jag ska inte trixa själv utan ta hjälp av tränare om det skulle bli aktuellt. Men hur går man från tramp till...
Svar
4
· Visningar
1 038
Senast: malinsky
·
Ridning Jag har frågat förr, men jag har aldrig fått ett svar som jag är nöjd med. Många pratar om att de rider halva steg så därför borde många...
Svar
3
· Visningar
969
Ridning Förlåt att jag dubbelpostar men det är ont om folk som svarar på utrustning... De har väl tröttnat på mina tjatiga trådar... jag är ju...
2
Svar
28
· Visningar
3 061
Ridning Jobbade pållen från marken idag. Vi får inte riktigt till de. Jag har han på en liten volt och ber han träda in med de innre bakbenet...
Svar
12
· Visningar
1 374
L
Ridning Att rida "barock/akademisk ridning" eller vad nu folk vill kalla det. Har under en tid varit delvis skeptisk mot den akademiska...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 064
Senast: Beppo
·
Ridning Japp, vi hoppar över piaffen, passagen och galoppen och går direkt på de högre skolorna! :D Efter att vi på träningen igår...
2
Svar
38
· Visningar
3 043
Senast: Jegra
·
S
Ridning har precis börjat rida för en tränare som säger sig hålla på med barockridning. i början gick det jättebra. men nu har det blivit något...
Svar
16
· Visningar
1 249
Senast: Ardnas
·
C
Ridning pratar folk inte me sina tränare? trodde de va lite av poängen me dehär ridstilarna eller va man ska kalla de, att man tänkte o...
Svar
1
· Visningar
833
Senast: tant agda
·
Ridning http://www.saintvaulry.com/allege.htm :) mvh/T_B
2 3
Svar
57
· Visningar
4 447
Ridning Har en lite överambitiös häst som ofta försöker mer än man ber den om. Inte alltid på rätt sätt, men poängen är att för att avreagera...
2
Svar
31
· Visningar
2 473
Senast: Hallarby
·
Svar
21
· Visningar
3 282
Senast: Tussemaja
·
Ridning Jag har ganska nyligen blivit intresserad av det här med barockridning. Men ju mer jag läser så tycker jag att barockridningen börja...
2
Svar
36
· Visningar
2 908
Senast: prinzen
·
Ridning Jag ska ner till München några dagar/någon v och tänkte höra med er om ni vet någon bra ridanläggning i trakterna man får besöka...
Svar
3
· Visningar
975
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka