Minns ni för två år sedan...

Jag är lite sugen jag också. Men jag är osäker på hur jag ska ta mig med hästen till färjan eftersom jag inte har egen bil och transport. Och eftersom jag inte kört kärra med häst själv så vågar jag inte åka så långt själv första gången :crazy:

Bor förövrigt i Gävle

Svartfot sparkar lite surt i gruset o mumlar nått om att hon oxå vill ha egen häst med sig...
Skiner dock snart upp o kastar sig ivär o börjar rota runt i gaderoberna.

Jag visste att jag hade min gamla käpphäst nån stans. :D

Svea: får jag boxplats åt honom oxå??? ;)

Ni anar inte vad gärna jag vill komma! Försöker övertala mannen att vi ska åka så att jag har barnvakten med mig. Annars blir det lite knepigt :crazy:

Problemet är att han som nyanställd egentligen inte har någon semesterrätt i år.

Om han kommer loss den helgen klara han garanterat av att både vara hundvakt och ta hand om dottern. Han har haft flera hundar tidigare, bl.a. Rottweiler.

Jag ska förtsätta att tjata.

Håller hårt. Vill ju se er båda här uppe ju! Jag och maken planerar för övrigt att våldgästa hos er båda två i sommar :D

Anna (eller någon anna som kanske vet), hur är det med färjan, räknas den som "vila" i lagen?

För lagen ser väl ut sådan att man får transportera häst max 8 timmar (inkl. raster), därefter måste hästen få en timmas vila och sedan kan man köra 8 timmar igen.

Om vi då säger att det från Kungälv (GBG) tar 6-6,5 timmar till Oskarshamn inkl. pauser varannan timme (kolla temp, vattna etc). Sen färjekö på 45 minuter och sedan färjan på 2 tim och 45 min (var det va?). Det blir ju betydligt längre än 8 timmar. Den där entimmasvilan (i lagen), ska hästen ut ur transporten då eller kan den stå kvar i? Jag tänkte om man kan lägga den rasten vid färjekön. Mourven är ju "van" att åka långt också. Visserglien lär det ju inte vara någon som kollar om jag följt lagen, men det känns ändå som en bra riktlinje. Om han är lätt att lasta (vi får se..), får man ut och gå med dom när man står och väntar på färjan?

Hur gjorde du när du åkte till Tranemo? Du övernattade på vägen va? Frågan är vad som är mest stressande för Mourven, att stå på transporten längre tid eller att "sova" på ett okänt ställe bara en natt...

Min bearbetning av mamma och pappa fortsätter... ;) Tur att man kan boka av/om 14 dgr innan avfärd ;)

BILDER!

I helgen har anläggningen varit öppen för körtävlingar, och jag har varit och plåtat. Så nu finns det massor av bilder från anläggningen på www.ridkonstensvanner.nu för den som är nyfiken på hur det ser ut!

Dags att anmäla!

Hej allihop!

Glöm inte att det börjar bli hög tid att ANMÄLA sig till träffen!

Re: Dags att anmäla!

Ja jag funderar på om jag inte skall ta och anmäla mig ändå, jag kan ju faktiskt stanna över fälttävlanstävlingen och starta med 2 hästar OM jag hittar någonstans att vara under veckan.
Svea , du kanske har några förslag :angel:

Anna (eller någon anna som kanske vet), hur är det med färjan, räknas den som "vila" i lagen?

Jepp, vila är när bilen står still.

Åh, sjutton, är det vila när bilen står still! Vad bra!

Fio, det ska nog gå att ordna uppstallning till dig även i "mellandagarna". Ska höra med fälttävlansarrangörerna om du kan få stå kvar på anläggningen, annars går det säkert att hyra in dig hos någon granne.

Många som kommer...?

Nu är jag på gång att anmäla mig, och känner mig lite nyfiken - blir vi många? Med eller utan hästar?
:bump: :bump: /Uddi

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka