Minns ni för två år sedan...

Svartfot beskydar jag.Jag vet hur hård du kan va din........och.......... Hukar mig för elakheter som kan komma under helgen. ;)

Det finns en kyrka bredvid anläggningen som går utmärkt att gifta sig i. Jag vet, för jag har gjort det. Och jag är säker på att alla som är med på träffen gärna ställer upp som bröllopsgäster :D

Päh! Du ska ju också med, och jag kan inte tänka mig att du inte skulle vilja träffa henne där...

Hmm, radera alla mina inlägg!! Ja då blir säkert en och annan här skitglada :angel:

Inte helt omöjligt isåfall :) En av dom skall nämligen säljas nu i april/maj någongång och då har jag bara en av dom kvar i augusti, dom andra stollarna jag har kommer INTE att få åka färja iallafall :crazy:

Nä, vad skulle vi göra utan dig här fio? Det var min onda tvilling som tog över mitt konto och skrev så elaka saker... :angel: Eller nå't... :D

Men nog ska vi se till att du kommer på träffen! :devil:

Oj, vilken ska säljas? Inte Hille hoppas jag!

Pålle har ju åkt färja (Fredrikshavn-Göteborg), visserligen i lastbil, men han är något van iaf. Innan augusti ska vi ha hunnit träna trånga utrymmen en del också (och åkt trailer) och då kommer han nog vara som en liten stjärna i transporten :)

I enaxlad transport vill jag inte ha honom åkandes en så lång bit :crazy: Isåfall får han hellre stanna hemma. Men "inte helt omöjligt" är det bästa hittills så jag hoppas på det bästa ;)

Det beror på :crazy: Jag får mest betalt för Hille och jag behöver pengarna men troligtvis inte då han är mitt nya OS hopp i DRESSYR :love:

(Han klarade nämligen 4 byten i vartannat idag som han faktiskt erbjöd själv)!

Grattis till bytesserien :-)

Jag kollade på den preliminära proppen till Bunge, och där stod det att det skulle vara en tvåstjärnig. Blir nog en kul fälttävlan med både ponny-SM, junior-SM, enstjärnig och tvåstjärnig!

Men alltså seriöst - OM du skulle få för dig att komma på träff/fälttävlan så går det säkert att ordna för både dig och häst i "mellandagarna".

Var det i Danmark vecka 32!?
Jag som var lite sugen att föja med. men tyvärr är min semester slut då..
Om nu nu åker dit innan helgen.

Vilken vecka det är har jag inte koll på och jag har ingen almanacka med det i heller, men det är ju samma vecka som den 5-7 augusti. Du kan väl kolla om det är då!

Du får gärna följa med både till Danmark och Gotland om du kan! ;)

jag tänker försöka komma till Gotland för att se vilka ni är och lära mig mer om vad jag vill , är ju helrudis på detta :crazy: men ska lära mig
vi ses där om inte annat

Jag kommer! Inte med nån eldig spansk hingst som klarar allt på blank stång men väl med en trind travarkille som ibland får till nåt steg i öppna, om matte lyckas göra rätt vill säga :angel:

Och jag tänker ha minst lika kul som "experterna", tänk ett sånt härligt tillfälle att prova, se, uppleva en massa nytt! Det ska bli superkul!

PS svea behöver du hjälp så säg till!

Jag har skrivit ut dokumentet på sidan och fixat till det lite. Har en bunt i bilen som jag tänkt sätta upp på lämpliga ställen. Vad mer?

En fråga... om man kommer utan häst behöver man anmäla sig då? Blev lite förvirrad när jag läste på hemsidan... :crazy:

Ja, man måste anmäla sig även om man kommer utan häst. Man betalar in deltagaravgiften på kontot, och så skickar man ett mail till mig med de personuppgifter som jag ber om på träffsidan.

gotland tycker jag nog är en ganska dum och avlägsen plats att ha det på......visst är det jättefint på gotland. men det känns lite onödigt att åka färja. och det kan ju bli mycket långt för dom i norr?
aja. bra lite tankar....inget ni behöver bry er om.... :crazy:

Ingen av oss som BOR på Gotland tycker att det är en dum och avlägsen plats, vi tycker det är ganska skönt att få ha något på hemmaplan för en gångs skull...

Det är ju så här att Ridkonstens Vänners träffar flyttar runt lite i landet. Den allra första hade vi på Johannesberg som ligger i Uppland, och förra året var vi i Tranemo. I år blir det Gotland, nästa år Tranemo igen, och vem vet, kanske ett gäng är villiga att ordna en träff i Norrland 2006?

Blir det Norrland så kommer jag definitivt att åka dit från Gotland, kanske även med häst. I alla fall om träffen verkar bli åtminstone hälften så kul som de vi redan haft.

En anledning till att vi valt Bunge på Gotland är anläggningen. Vi har alltså tillgång till mer än 80 boxar i toppfräscha permanentboxar som bara används till tävling, och ett flertal stora gräsbanor, samt camping, och så ligger det ett vandrarhem precis intill. Dessutom funkar anläggningen för rullstolsburna. Såna anläggningar växer inte på träd. Vi har alltså möjlighet att ha en jätteträff som kan bli hur kul som helst och där alla kan vara med.

Det är faktiskt helt OK att åka färja till och från hästevenemang. Man kör ombord, lämnar hästen med ett hönät, pratar häst i 2-3 timmar, kör av, kör ett par mil och så är man framme. Mindre jobbigt för både hästar och chaufförer än att t ex rulla 30 mil på landsväg. Dessutom får de som åker till träffen rabatt på färjan.

Har man inte häst med sig så kan man dessutom, om man är ute i god tid, få riktigt billiga flygbiljetter.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka