Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Ridning Vad är skillnaderna? :confused:
2
Svar
28
· Visningar
4 526
Senast: Lena_B
·
S
Ridning Leva på \"tränandet\"? Finns det någon tränare inom den Akademiska Ridkonsten som endast lever på det? Förutom Bent då... De jag vet...
Svar
18
· Visningar
1 570
Senast: hallonkakan
·
Ridning Hej! Tänkte bara höra om det var nån som var på det där seminariet som Sara S drog ihop nere i Skåne med flera olika hästmänniskor...
Svar
8
· Visningar
1 382
Senast: Novelette
·
H
Ridning Hur ser en sluta resp en öppna ut från hästryggen i förhållande till en skänkelvikning? Hur vet jag om jag gör rätt.. Om jag nu inte har...
Svar
7
· Visningar
1 047
Senast: CillaW
·
Ridning Har jag förstått denna text rätt??? (texten är från en sida från portugal)... Menar de att vissa kapson har vassa tänder på insidan (för...
Svar
16
· Visningar
1 851
Senast: Elisabethh
·
Ridning ...brukar ni hoppa på den oxå. Nu pratar jag inte om några höga höjder utan bomarbete + max 70 cm höjder. Funkar det tro??
Svar
3
· Visningar
943
Senast: Totola
·
Ridning ...när man börjar med markarbetet? Nu menar jag små korta pass som inte är på dödligt allvar utan med ganska mycket lek i ändå.
Svar
7
· Visningar
836
Senast: evis
·
Ridning Jag tycker att framåt neråt sökningen numera funkar väldigt bra på pållen, vilket den inte gjorde innan. Ryggen är rejält upphöjd och...
Svar
10
· Visningar
1 208
Senast: evis
·
Ridning Hej! Efter att ha ridit på ridskola och ridit andra privata hästar så har jag ridit dessa hästar mer eller mindre likadant, förståss...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 178
Senast: Carmenzita
·
C
Ridning Hur resonerar ni när det gäller att träna ngt som du och din häst inte är så bra på? Låt säga att ni två har vansinniga problem med...
2
Svar
20
· Visningar
1 850
Senast: Nimbus
·
S
Ridning Tips på markarbete så hästen får använda sina bakben, mottages tacksamt! Oxå andra bra övningar som ni gör som rider barock! Nån bra...
Svar
5
· Visningar
1 396
Senast: sante
·
Ridning ....RIDA skritten! :o Tidigare har jag bara fnyst när jag läst här på forumen när vissa av er (många mycket kloka användare) kommenterat...
Svar
8
· Visningar
1 282
Senast: bigganl
·
J
Ridning Jag har skrivit en liknande tråd innan, men med lite mer kött på benen skriver jag en till, och hoppas att ni inte tröttnat... Jag...
Svar
15
· Visningar
1 828
Senast: Linna
·
C
Ridning I ett antal nr av Stallmagasinet har vi kunnat ta del av Katrin Wahlbergs ridfilosofi, i en serie som kallas "den akademiska ridskolan"...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 353
Senast: Tez1
·
Ridning Jag tränar en liten tjej på 11 år. Hon har en 4 årig haflinger korsning (D-ponny). Så hennes ponny är lite för stark för henne i bland...
Svar
3
· Visningar
1 005
Senast: Dreamer
·
S
Ridning När jag försöker göra en sluta vill min häst gärna fatta galopp! Vad är det för skillnad på hjälpgivningen egentligen? Vad gör jag för fel?
2
Svar
29
· Visningar
3 329
Senast: Shadowfaxe
·
Ridning Var på Levade Noble horseshow i Köpenhamn i vintras och fick blodad tand, därför inköpt nya biljetter till föreställningen i Malmö. Har...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 363
Senast: Spirit
·
Ridning sist jag red för Suzanne så började vi med öppnor och slutor. Nu har jag inte haft tid att träna så det satt ordentligt direkt efter...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 245
Senast: Spirit
·
Ridning Är inte riktigt hemma på det här området, men väldigt nyfiken..Så vad är en traversal och vad är det bra för?
2
Svar
39
· Visningar
3 396
Senast: bigganl
·
Ridning Vilket är det bästa för hästen? Vad tycker ni? Vilka barocksadlar tycker ni passar bäst på hästen? Jag ska köpa nu sadel, men vet...
Svar
16
· Visningar
2 097
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur