T
tottenham
Sv: Artikelserie i Stallmagasinet
Och Johan Häggberg i Hästmagazinet. Är han då en officiell talesman för islandshästar?
Och Johan Häggberg i Hästmagazinet. Är han då en officiell talesman för islandshästar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Antti skrev:Men hon tackade ja.
Det var en från buke som ville att jag skulle skriva en artikel till HF åt henne, och jag skulle få vara som medförfattare
Vad tror ni svaret var?
Carmenzita skrev:Ja, för mig som icke islandsmänniska blir han det. precis som katrin blir för icke-akademiker.
Å andra sidan, jag tycker det är mindre märkligt att Louise får vara med i en artikelserie om hur hon utbildar sina hästar, hon är en offentlig person med lång tävlingserfarenhet och tagit fram några hästar som tillhört världseliten i dressyr.
Nåja, ni väljer ju uppenbart att feltolka min fråga, så strunt samma.
Antti skrev:Jag tycker nog annat där. Ska man skriva en artikel om tex. hästträning så ska man kunna ämnet själv. Inte använda någon annans kunskap och rida på.
Hade frågan tex varit att läsa igenom en artikel och kolla om det är riktigt så är det annat.
Ett flertal skribenter som ni läser och tror på i vissa tidningar känner jag sen tidigare och deras hästkunskap är noll. Men de kan läsa andras alster och ur det skriva med egna ord och bli kända som kunniga fast de inte vet just något.
Men hur många på högskolorna sitter inte och kopierar uppsatser.
På något sätt har stoltheten över att kunna själv försvunnit. Nu räknas bara social kompetens, som är lika med bluff, båg, slicker mm.
Antar att jag tillhör den sista generationen hästtränare. Efter oss kommer bara snackare.