Sv: Snart är det dags igen!
JAg var där tillsammans med kung Tulle.
Skimmeln dom tömkörde var den som mest sprätte runt med alla benen och verkade speedad på Amfetamin. Samt höger has såg mycket märklig ut.
Dom två blodiga skimmlarna var med i deras "carusell" och varav den mycket lilla och supersmala tjejen var den som fick en blödande häst. antagligen så orkade hon inte rida hingsten utan fick jobba hårt med sporrarna. Men hingsten såg faktiskt väldigt svårriden ut. Jag tvivlat starkt att jag hade klarat rida den.
Den andra skimmeln är jag osäker på vilken den var. Satt och irriterade mig på den lilla kvinnan.
Det bruna Stoet som var med i eldnummret med kuperad svans skulle behöva sys i vaginan, man såg hela vägen in nästan så som det glappade trots stoet stod stilla. Mitt gamla sto blev sydd på veterinärens inrådan pga infektionsrisk och hon "glappade" inte på långa vägar lika mycket.
Jag är på Kung Tulles linja ang Frieserna, men det är nog väldigt lätt att få skav snabbt av draglinorna, men ett fårskinn eller något svart tyg hade inte varit tabu att trä på så skav undviks.
Annars var själva Showen värd att se om man har möjlighet att förbisee slarvig ridning och stressade hästar.
Obs. Dvd:n är mycket trevlig att se men den är helt annorlunda mot den showen vi fick se, koegrafin är helt annan samt många hästar kände man inte igen, så visst blir dom utbytta.
Men om dom nu menade vad dom sade att det är dom tjugo? bästa hästarna samt deras bästa ryttare som är med så vill jag inte se deras mindre bra hästar *fasar*
Tror jag såg två hästar som piafferade ordentligt med sänkt bakdel och lätt framdel och såg hyffsat nöjda ut. Andra hästar tyckte jag mest hoppade jämnfota med bakbenen samt sprätte omkring och hade spända käkar..
Ett av mina favorit nummer är när dom rider kadrilj med en PRE och en "vanlig" häst med en ryttarinna som rider engelskt. Ska jag vara riktigt ärlig så tyckte jag den "engelska" hästen såg mer harmonisk ut. Och jag gillade inte att PRE ryttaren slog sin häst på bakdelen med spöet nästan varje steg i piaffen. Hästen sparkade efter spöet ett X antal gånger, såg väldigt oproffsigt ut.
Jag älskade Cowboyen med sin prickiga häst
.
Gillade även när Gilette hade numret med sin lilla ponny vars hans älskade "barbara" lärde sig att rida
Jag beundrade Gabi som klarade att utföra ryska posten, synd att en häst fick fnatt och kom som skjuten ur en kanon så hon inte hann få tag på linan. :smirk:
Vissa av spanjorerna var några riktiga snyggingar när man sen såg dom utan hatt
Men showen är klart värd att se, men klä er svalt, jag och Kung Tulle hade klätt på oss varmt och hade filtar med mest ifall att.. Trodde inte att jag skulle behöva sitta och fläkta mig med showprogrammet i endast t-shirt. Men det luktade mycket avgaser i tältet oxå efter värmekanonerna. Jag är glad att jag såg showen men är ledsen för hästarna, men det fanns även väldigt bra ridning, men dom poängterar faktiskt att det är en show och ingen riduppvisning..
Att behöva betala 20 spänn för att se i stallarna var i det fräckaste laget efter betalt en dyr showbiljett