Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag har en travare som satte om så mycket muskler i sommras så han faktiskt tappade galoppen. Det blev ojämn, fruktansvärt vinglig och...
Svar
11
· Visningar
1 378
Senast: bigganl
·
M
Ridning Finns det någon här som tittade på Levade-showen? Då var det en "engelsk" ryttare och en "akademisk" ryttare som red parallellt i ett...
Svar
12
· Visningar
1 783
·
Ridning Jag va bara lite nyfiken på vad alla tror. Tror/tycker ni att akademisk ridkonst och barockridning är samma sak?? Om ni inte tycker det...
Svar
4
· Visningar
1 166
Senast: true_blue
·
Ridning Nu har jag äntligen fått min Startrekk Espanola och vill ha snygga upplängingsanordningar för stigbyglarna. Ni som har Bentsadlar, har...
Svar
7
· Visningar
1 279
Senast: OlleAtlas
·
Ridning Jag har börjat arbete mina hästar i hand lite småt, och det har varit jätte bra för både mig och hästarna. Nu har jag lite...
Svar
3
· Visningar
969
Senast: cabetty
·
R
Ridning Ämnet har varit på tapeten tidigare, men jag undrar nu vad ni anser vara positivt och negativt. Om hästen har bra ryggmuskler, tränas...
2
Svar
28
· Visningar
3 112
Senast: Rikkan
·
S
Ridning Har nu läst början på den svenska versionen av boken klassisk ridkonst, t o m hästens första utbildnings år då det är där jag och min...
Svar
12
· Visningar
1 274
·
Ridning Hej på er, å god fortsättning! Jag har en fundering kring min hästs balans och bärighet. Fröken är riden mkt lite senaste tiden och...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: Ardnas
·
M
Ridning Vad kallas barockridning/Akademisk Ridkonst/Klassisk dressyr utomlands? Finns det ngt engelskt ord för "barockridning"? Det enda ord...
Svar
1
· Visningar
1 122
Senast: Rimfaxe
·
Ridning Jag skrev en liknande tråd under "ridning", ang hur man undviker att vara tjatig i handen, och hur man faktiskt ska/får använda handen...
Svar
11
· Visningar
1 359
Senast: nitus
·
Ridning Anledningen att jag undrar är att min häst alltid kännts sned (sen jag fick honom för ett halvår sen) och är lite osäker på hur pass...
Svar
10
· Visningar
1 248
Senast: evis
·
Ridning Det är så snuskigt dyrt att köpa böcker om barock/ridning för det finns så många! Kan man inte göra en slags bokcirkel där alla köper...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: Totola
·
P
Svar
11
· Visningar
2 109
Senast: Moheed
·
Ridning Hej, Finns det någon som känner till om man kan åka med sin häst på läger eller dylikt i syfte att både utvecklas och ha kul...
Svar
2
· Visningar
983
Senast: Totola
·
S
Ridning Hej igen ;) Ni som rider för barock intruktör, rider ni några ggr om året på en helgkurs och till nästa gång ni träffas träna på det...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: knasan
·
R
Ridning sämre ridning än inom AR?? Ja det kan man fråga sig, Under Kyra tråden på dressyr varnar jag lite för att det inte kommer vara så "bra"...
2
Svar
20
· Visningar
2 097
Senast: Rufsan.
·
C
Ridning En av mina kallisar är den som jag nämnt tidigare i "rida halt häst" - tråden, som var halt med gaffelband-skada. Hans (Min) plan var...
Svar
6
· Visningar
1 057
Senast: Rikkan
·
S
Ridning Ni rider in hästen, vad tycker ni ska vara de grundläggande en häst ska kunna? Vad för övningar gör ni? Hur gammal är hästen som kan...
2
Svar
20
· Visningar
1 765
Senast: sante
·
Ridning Nu är det så att jag när jag vill stanna "fryser" bäckenet och fyller ut min svank (sjunker ihop i bäckenet). Detta fungerar sådär...
Svar
15
· Visningar
1 055
Senast: 95johsv
·
N
Ridning ...Förutom vi som sitter på då... Jag är lite nyfiken på era olika hästar och var det brukar bli problem. Har de flesta mest problem...
2
Svar
25
· Visningar
2 297
Senast: pozze
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023