Jag har skådat ljuset!!!

Sv: Jag har skådat ljuset!!!

Jaaa! Men jag behöver lite mentorskap för mina :devil: - axlar! Visst har du specialstuderat mjuk-uppmjukning (låter lite svampigt?)... :p - det knakar lite störande när jag försöker på egen hand./T_B :cool:

Jepp! Det är egentligen så enkelt att det blir svårt... Hemligheten ligger i att bara göra rörelsen så mycket att det känns bra - det kan vara en väldigt liten rörelse i början! Gör rörelsen långsamt och känn efter var spänningarna sitter, observera dem bara neutralt och fortsätt mjukt och lugnt. Kom ihåg att andas normalt och gärna in genom näsan, ut genom munnen om det finns mycket spänningar. Det är ingen som åker runt och kollar världsrekord i uppmjukande övningar, så gör det i din egen takt bara!
Färdigtutat från dressyrtanten... ;)

Immer skrev:
På den där gamla reklamfilmens tid fanns det bara vanliga, simpla OB. Men med de här nya vridna kanske man klarar både piff och puff och hela baletten? Måste testa!

Immer
Hmmm... funderar just på hur detta nu fungerar... Vad säger rotchakrat om man har både vridna OB och spiral??? Undrar ju över cirkulationsriktningen då förstås. Jag menar - man kan ju neutralisera om spiralen snurrar åt ett håll och OB åt ett annat. Då blir ju det typ noll. Så då stör det inte rotchakrat? Hoppsan, åt visst champinjoner idag...
:D

dressyrtant skrev:
Hmmm... funderar just på hur detta nu fungerar... Vad säger rotchakrat om man har både vridna OB och spiral??? Undrar ju över cirkulationsriktningen då förstås. Jag menar - man kan ju neutralisera om spiralen snurrar åt ett håll och OB åt ett annat. Då blir ju det typ noll. Så då stör det inte rotchakrat? Hoppsan, åt visst champinjoner idag...
:D

Ja men då blir det juh som att snurra runt sin egen axel! VIPS så har du en piaff piruett!!!

Men man måste ju ta hänsyn till corioliseffekten, annars blir det bara piruett åt ena hållet. Man vill ju inte byta ob under pågående ritt - åtminstone inte med publik - eller hur.... :banana: /T_B :eek:

Egentligen borde ju kvinnor ha lättare att göra piruetten till höger och männen till vänster, då, om man följer rotchakrats riktning? Så kanske man borde titta att OB:n vrider sig åt vänster då, så skulle det vara jämnt? :p Lite orättvist för killarna som inte kan använda OB, förstås... Nu får vi nog ta och övergå till att PM:a, annars kanske TR förbjuder OB vid tävlingar!!?? :eek:

Nog kan dom -karlarna- använda OB alltid... vet dock inte om det vore så klokt att peta upp en spiral först dock :eek:

Vet just inte - brukar ju vara rätt analfixerade förstås... Positivt på ett sätt för då är det ju jämlikt! :D Men de ska nog hålla sig borta från spiralerna, särskilt hormon-dylika. Annars kunde ridande männen bli ännu mer "speciella"... :angel:

dressyrtant skrev:
Vet just inte - brukar ju vara rätt analfixerade förstås... Positivt på ett sätt för då är det ju jämlikt! :D Men de ska nog hålla sig borta från spiralerna, särskilt hormon-dylika. Annars kunde ridande männen bli ännu mer "speciella"... :angel:

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Per och Peter på hormonspiraler... ja DET kan bli en syn det... *Frustar som en galning*

true_blue skrev:
Vag säga om en liten pappersvisselpipa till nyår? En sån där som vecklar ut sig?? Då kan man ha den som spö också, och bara ta fram vid behov!/T_B :cool:
Jaaa... Just det! Och Ewa skulle ju ha hylsan till andningsövningar. Kom just på att papperstutan skulle vara perfekt för sådana som hyperventilerar!!! Då brukar man ju andas i påse, men en papperstuta är ju mycket mer versatil och stilfull!!!
:banana:

true_blue skrev:
Vag säga om en liten pappersvisselpipa till nyår? En sån där som vecklar ut sig?? Då kan man ha den som spö också, och bara ta fram vid behov!/T_B :cool:

måste ju vara perfekt! bara att sikta och blåsa, snacka om reaktion!? :bump:

Nä, antingen får jag sitta och blåsa och se fånig ut samtidigt som jag kommer att lära min häst att spela på läppen, för fy katten vad hon har blivit knäpp!! :eek: Fattar inte vad hon liiiiiiiiiider av, köldknäpp?

Fast det skulle vara kul att sätta en tuta i munnen på henne så får hon ngt annat att tänka på varje gång hon andas ut.. hehehe!! :devil:

true_blue skrev:
- Gick det åt f-s med din tävling eller????/T_B

Ja, det vette tusan hur det går, hästen är sjövild!! Övade lite galoppfattningar från trav i höger varv och det gick mkt bättre.. jag fick henne tillslut att gå riktigt fint. Men när det kom in fler hästar så stängdes aldrig dörren, vilket innebar att hon bockade, sparkade bakut och försökte dra... Hon lugnade sig inte förrän dörren stängdes.. hon är inte riktigt hundra just nu :eek:

Hmmm, du kanske ska undvika visselpipor ett slag. Låter som om valium vore ett bättre förslag. Själv bestämde jag att undvika maskeradhoppningen i helgen, trots att vi hade kommit på bästa utklädseln!!! Polkagris! Bara måla röda ränder - klart!
Men alla små barn och ponnier och skrikande föräldrar på läktaren hade definitivt präglat tottisens uppfattning om tävlingar under lååång tid framåt, och då krävs det mer än ob och visselpipa för att sitta kvar! :bump: /T_B :cool:

Ja, valium har jag funderat på mer än en gång ska jag säga.. :mad: men kanske sugpropp, i stället för OB, kanske kan vara ngt!? hehe..

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 349
Senast: IngelaH
·
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
2 003
Senast: Nepenthe
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 105
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 550
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama