Jag har skådat ljuset!!!

Sv: Jag har skådat ljuset!!!

jegra skrev:
Sanningen har uppenbarats för mig! Jag ser nu felet i mina tidigare handlingar, jag är frälst!

Förutsättningen för god ridning göms i det faktum att man behöver en häst för att kunna utöva den goda ridningen! :p

/Jegra - förkyld och fruktansvärt uttråkad där det enda som finns på tv är Tre Kronor...

Inte!! Man kan vara med på träningar utan häst! (snart en uppe hos oss.. 1900 med häst och 300 utan, snacka om att det är ekonomiskt att rida utan häst!!) Å vad bra ridkonst det blir då, för facit för det man gör kan aldrig visas.. man springer omkring som John Cleese och känner sig färdigutbildad och ingen människa kan ta ned en på jorden genom att kommentera ridningen då man aldrig har suttit upp på hästen!!!

Tror att jag ska filma min ridning från marken så får ni kommentera sits, handställning och framåtbjudningen... vem katten behöver en häst?

/Malinsky, ännu mer uttråkad??

"En häst utan ryttare är fortfarande en häst, men en ryttare utan häst är.....? Ja, vad? Snål?"

Ja men absolut! Du måste nog filma det så vi får något att bita i! Jag menar, kan man inte hålla ordning på kroppen på marken ska man ju ändå inte upp på en häst att göra!

*fumlar med fingrarna på tangentbordet*

Senast ändrad:

malinsky skrev:
Tror att jag ska filma min ridning från marken så får ni kommentera sits, handställning och framåtbjudningen... vem katten behöver en häst??"

Men om man är flera utan häst så kanske man kan rida på varandra!!! :idea: Då får man ju verkligen känna hur det känns att bli utsatt för "rytteri". :banana:

mvh Jessica

Följdfrågan blir på vilket sätt OB skapar grund för god ridning... ?

jegra skrev:
Följdfrågan blir på vilket sätt OB skapar grund för god ridning... ?

OB? Menar du Fleur eller vanlig.. har hört att det finns en med vriiiiiiiiiiidna kanaler nu också.. :D

jegra skrev:
Ja men absolut! Du måste nog filma det så vi får något att bita i! Jag menar, kan man inte hålla ordning på kroppen på marken ska man ju ändå inte upp på en häst att göra!

*fumlar med fingrarna på tangentbordet*

Jag tror jag ska träna på att vinkla in bakbenen och se till att jag trampar under mig om jag ska öva lite "tramp" så jag inte blir statisk och låser mig.... :confused: hmm... Herregud! Om det är svårt att få till utan häst, hur ska det då vara MED häst.. de har ju dessutom 4 ben.. eller... är det 6.. jisses, kommer inte ihåg.... :crazy:

Jag som är gammal minns OB-reklamen från 60-talet reklamen med tjejen som klev upp ur simbassängen med ett leende och sa: "Det är tur att OB finns, nu kan jag både simma och rida". :D

Immer

malinsky skrev:
OB? Menar du Fleur eller vanlig.. har hört att det finns en med vriiiiiiiiiiidna kanaler nu också.. :D

På den där gamla reklamfilmens tid fanns det bara vanliga, simpla OB. Men med de här nya vridna kanske man klarar både piff och puff och hela baletten? Måste testa!

Immer

beror väl på hur den används :devil: använd på rätt sätt torde den kunna stoppa en hel del skitsnack....

Fattar nada!!

Hur kunde inlägget innan komma upp från idag. Det var ju skrivet 2002. Iofs kul tråd.

Fanken, jag är ju stentrög. Eller svampig i kolan kanske. Det är ju regdatum på personen jag läste på. :banana: :banana:

OA

Senast ändrad av en moderator:

Svamp är ju ett tydligt tema just i den här tråden annars, så du är i gott sällskap OlleAtlas! :-)

Ewa! Har du elever ibland som hellre pratar än rider??? Ett verkligt lyft i deras utbildning om du använder ob på ett kreativt och innovativt sätt! För en liten extra avgift kanske de kan få en med hylsa också???? :banana: /T_B :cool:

Hylsan ingår, den användes med fördel som övningsinstrument för andningsövningar... "och iiiin... och uuuut... och iiiin... och uuuut"

Vag säga om en liten pappersvisselpipa till nyår? En sån där som vecklar ut sig?? Då kan man ha den som spö också, och bara ta fram vid behov!/T_B :cool:

hmmm ja det är juh en ide, miljöträning för pållarna samtidigt :banana:

Immer skrev:
På den där gamla reklamfilmens tid fanns det bara vanliga, simpla OB. Men med de här nya vridna kanske man klarar både piff och puff och hela baletten? Måste testa!

Immer

:rofl:

10 tecken.

true_blue skrev:
Vag säga om en liten pappersvisselpipa till nyår? En sån där som vecklar ut sig?? Då kan man ha den som spö också, och bara ta fram vid behov!/T_B :cool:
Jaaa!!! Vi bildar en ny sekt! "Tutorna"! Du kan vara min tutor!
;)

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 349
Senast: IngelaH
·
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
2 003
Senast: Nepenthe
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 105
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 550
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama