T
tottenham
Sv: Besviken på Globen...
Visste att detta med sporrarna skulle komma på tal. Jag kan starkt dementera detta. Kollade hästarna från onsdag tills söndag, från sargplats och stallplats. Dvs inte läktarplats.
Även om man tycker att ridningen/uppvisningen var dålig så bör man inte komma med osanningar!
Sen bör vi tänka på att detta INTE var en barockuppvisning som vi tänker. Detta var en uppvisning från barockperioden, tolkat av portugiserna. Vem har sagt att vår tolkning är den rätta?
Ska man snacka dålig ridning så för guds skull ta bort shettisgaloppen från progammet!
/T som var där från onsdag och höll koll...
mimmis skrev:min ridlärare var där och såg de portugisiska hästarna på nära håll - de hade stora märken i sidorna av sporrar. det ska ingen häst behöva ha, varken barock eller annan tycker jag.
överlag så tycker jag att showerna premierar det spektakulära, sånt som får människor att söka genvägar (mig själv inräknad) när det kanske är det lilla, det lågmälda som förtjänar mer uppmärksamhet - men det säljs väl inga biljetter på det.
men annars - vad tyckte ni om dressyren - jag tyckte att zancor, en av danskarna - red riktigt trevligt och att hästen gick ganska ärligt? någon åsikt??
lena
Visste att detta med sporrarna skulle komma på tal. Jag kan starkt dementera detta. Kollade hästarna från onsdag tills söndag, från sargplats och stallplats. Dvs inte läktarplats.
Även om man tycker att ridningen/uppvisningen var dålig så bör man inte komma med osanningar!
Sen bör vi tänka på att detta INTE var en barockuppvisning som vi tänker. Detta var en uppvisning från barockperioden, tolkat av portugiserna. Vem har sagt att vår tolkning är den rätta?
Ska man snacka dålig ridning så för guds skull ta bort shettisgaloppen från progammet!
/T som var där från onsdag och höll koll...