Sv: Sadelval?

Detta var en av de mest sanna inläggen som jag hört ang. mitt (vårt)val av häst. Det finns faktiskt ingen anledning att kommentera huruvida någon annan valt rätt eller fel ras utifrån så generella åsikter. Min häst må vara bred över ryggen, men han är en individ som passar mig. När man lägger ner så mycket enerig, tid och pengar på att ha egen häst, behöver man inte sådana fullständigt meningslösa kommentarer. Respektera andras val, det är iallafall vi själva som får ta konsekvenserna av det.

Jag har många många gånger funderat över en del kraftigt magsura analyser från Antti. Vill man ha respekt för sina åsikter, bör man ha en något mer ödmjuk attityd. Kanhända man missar poängen med budskapet om det är "marinerat i syra"... Har roat mig med att översätta en del av beteendet till motsvarande hästmanér, och då kommit fram till att det måste vara något som klämmer, fel mat, eller brist på uppmärksamhet (och kärlek) kanske...

Sv: Sadelval?

Du får se det positivt... barbackaridning är ju nyttig =). Jag tittade lite på den manskapssadeln jag lånar nu för efter första gången jag red i den tänkte jag frågat om jag fick köpa den av henne men sen såg jag att stigbyglarna sitter så långt fram mot var man sitter med baken så det blir liksom fåtöljsits av det som är helt omöjligt att ta sig ur, så jag måste hitta någon annan.... Annars är den ju väldigt skön. Men den är väl gjord för att rida långt i, inte rida barock och hoppa och definitivt inte klättra i, *skratt*

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 345
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 389
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka