Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Under åren som gått så har barockridningen för mig blivit mer och mer indelad i flera underkategorier, har väl igentligen alltid varit...
Svar
8
· Visningar
1 097
Senast: loki
·
L
Ridning Jag ska alltså ut på en lång praktik (2½ - 3 månader) om ett år (ute i god tid :idea: ) och jag känner att jag verkligen vill hitta...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: Spirit
·
Ridning Borde man veta vem det är? Avslöjar min totala okunskap. På http://www.deuber.de/start/ finns det en barocksadel med hans namn så jag...
Svar
9
· Visningar
1 432
Senast: CarolaLind
·
Ridning Igår när jag red för min "engelska" dressyrtränare så bad hon mig att rida fyrkantiga serpentiner. sen blev det en fyrkantig volt...
Svar
2
· Visningar
1 261
Senast: Spirit
·
F
Ridning stämmer så väl in på henne som äger stallet där jag står, hon är även "dressyrtränare" :angel: (även fast ingen längre vill träna för...
Svar
5
· Visningar
1 142
Senast: skrållan
·
Ridning Sidorna som fungerade hamnade så längt ned så jag provar igen. Kanske kan moderatorn ta bort den andra tråden? Smygisläsare på...
Svar
3
· Visningar
882
Senast: Tez1
·
S
Ridning Nu undrar jag om det finns bilder som ni kan visa på hästar som ridit/ jobbats inom den "vanliga" ridningen, och som byggt om sig...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 417
Senast: OlleAtlas
·
Ridning Har upptäckt att min kallblodstravare har förslitningsskador i bak-knäna. Hon har haft en rörelsestörning i bakkärran sen jag köpte...
Svar
7
· Visningar
1 556
Senast: zesel
·
Ridning Så fort jag har skrapat ihop nog med pengar så behöver kusen lite ny barockutrustning. Jag är hyfsat säker på VAD jag ska ha, men inte...
Svar
14
· Visningar
1 661
Senast: Totola
·
C
Ridning Nu har virrpottan gjort det, ridit för sin Akademiska tränare. Jag satt alltså på en häst för 4:e gången på 2-3 år, gissa om benen...
2
Svar
26
· Visningar
2 612
Senast: CarolaLind
·
Ridning När i skritten och traven ska man egentligen ge galopphjälpen för att underlätta så mycket som möjligt för sin häst att ta galoppen direkt?
Svar
2
· Visningar
893
Senast: Tez1
·
Ridning japp precis.... vad är en barockhäst?? alltså vad är det som utmärker en sådan? :) är det exteriören? psyket? eller båda delarna...
Svar
4
· Visningar
3 277
Senast: Millz
·
M
Ridning Nu vill jag veta för och nackdelar med barockridning. Jag och min häst har inte hittat någon ridstil som passar oss. Kanske detta gör det.
Svar
6
· Visningar
1 036
Senast: Piraja
·
Ridning Ibland hör man folk här (inte bara på barock) med horror i tonen prata om bakom lod. Det har fått mig lite konfunderad och jag vill...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 270
Senast: Curtis
·
Ridning Stackars Antti, har du det jättetråkigt? :crazy: Då ska jag starta denhär tråden bara för dig! Är jag inte oerhört snäll??? Nej...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 347
Senast: dressyrtant
·
S
Ridning Går det att kombinera westernridning och barockridning/AR? Det verkar som om ridstilarna är ganska lika men skulle det funka rent...
2
Svar
29
· Visningar
2 879
Senast: Moej
·
T
Ridning Ibland känner jag bara för att ge upp! Speciellt efter den här hemska hemska vintern. Och för att min kropp lever sitt eget liv. För att...
Svar
17
· Visningar
1 783
Senast: Gwaeron
·
Ridning Vart kan man köpa böcker och filmer om barockridning till bra pris? Är bl a ute efter Bent Branderups videos och annat material med...
Svar
5
· Visningar
1 166
Ridning Min äldre häst brukar jag som komplement till den vanliga ridningen arbeta rätt så mycket från backen. Jag brukar då varva med...
Svar
7
· Visningar
1 062
Senast: Piraja
·
L
Ridning Hur gjorde ni när ni ville bygga pp er häst från marken? Vad jag vill ha tips med är andra bra övningar för hand eller övningar som...
Svar
1
· Visningar
962
Senast: linka277
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka