Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Ridning Det talas mycket om hur bra barockridning och klassisk dressyr och allt annat är för hästen. Därom är väl de flesta hyfsat överens. Men...
2
Svar
30
· Visningar
3 036
Senast: Nehalennia
·
Ridning Vi har fått tag på en jättego instruktör och ska försöka oss på att lära oss lite AR. För att lära oss nånting och inte bara braka loss...
Svar
11
· Visningar
1 038
Senast: skuggi
·
Ridning Var på Norrköpings Horse show den här helgen och försökte tänka på allt jag har lärt mig de senaste månaderna för att titta noga, många...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 301
Senast: _Asynja_
·
D
Ridning Med risk för att låta nyfrälst så har jag ridit mina första lektioner i AR! Och det var det bästa jag gjort! Äntligen börjar jag fatta...
2
Svar
34
· Visningar
4 256
Senast: evis
·
Ridning ... vad betyder det för dig? Vill minnas att Dadde skriver i sin hemsidans bok att hästen ska älska din hand men ha respekt för den i...
2
Svar
20
· Visningar
1 725
Senast: evis
·
Ridning OK, här kommer en tråd som en följd av en diskussion som ett gäng ryttare hade härom helgen. Tyvärr lite svårplacerad, men jag lägger...
Svar
9
· Visningar
1 483
Senast: Lorpan
·
Ridning Vad ska ni göra för något kul hästigt i sommar? Tänkte det kunde vara kul med en tråd om det för att få tips, eller kunna stämma träff...
2
Svar
29
· Visningar
2 516
Senast: sante
·
N
Ridning får jag smisk då? om jag vill åka på träning och inte har börjat md bett utan rider m sidepull? mvh Nilaya (som drömmer mardrömmar)...
Svar
13
· Visningar
1 775
Senast: Totola
·
Z
Ridning Himla nyfiken på hur det var. :bump:
7 8 9
Svar
174
· Visningar
14 368
Senast: Susan
·
Ridning Blä nu har stackars kraken gått och blivit stel i sina bakknän igen :( Han får kosttillskott för lederna, så det har inte med det att...
Svar
11
· Visningar
1 241
·
Ridning Behöver nu hjälp. Jag och pållen har hamnat i en återvändsgränd, då vi inte kommer framåt. Känns som man bara skulle vilja lulla i...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: önskan
·
  • Låst
Ridning Självklart är det olika på olika hästar, men hur ser ert "tänk" ut om det här? Är det olika beroende på hur långt hästen kommit i...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 167
·
Ridning På sista tiden har vi haft ett antal riktigt intressanta diskussioner här på forumet, så jag tänkte att det är bäst att hålla igång den...
2
Svar
27
· Visningar
2 454
·
C
Ridning Var på sadelprovning för någon vecka sedan. Det var en kompis häst som skulle ha ny dressyrsadel. Sadelprovaren förklarade vad hon...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 211
Senast: zesel
·
C
Ridning Så heter en video jag har spanat lite på. Den kostar dock 49.90$ så jag tänklte höra om någon här har sett den? Det står att den tar...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
9 256
Senast: Curtis
·
Ridning Jag har ett shettis sto som jag så smått börjat träna igen efter ett låååångt uppehåll. Stoet har varit igång, men jag har inte tränat...
Svar
11
· Visningar
1 044
Senast: _moa_
·
S
Ridning NU har jag lite smått kännt att jag kommit längre och längre ifrån ridningen och befinner mig mest på marken!? JO det har blivet så med...
Svar
3
· Visningar
970
·
Ridning Jag har lite svårt för att känna VAD som behöver korrigeras när hästen fuskar med böjningen. Jag vet iofs av erfarenhet att oftast är...
2
Svar
23
· Visningar
2 502
Senast: knasan
·
C
Ridning Hallå! Detta är en tråd där jag vill beskriva hur jag upplevde ridpasset i går. Slutet av ridpasset betedde sig min häst mycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 318
Senast: Curtis
·
T
Ridning Jag började på Poweryoga i samma veva som jag började ta lektioner i centrerad ridning och tycker det kompletterar varandra väldigt bra...
2
Svar
24
· Visningar
2 572
Senast: OlleAtlas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar