Sv: The French Manner
"Att vara skicklig ryttare innebär ju inte nödvändigtvis att man är socialt kompetent med människor "
Jag undrar om ni överhuvudtaget tänker på hur många människor som läser det ni skriver. Buke är ju ett offentligt rum. Jag tycker också att det är märkligt att så många kan ha en uppfattning om en person som ni bara har 2:a elller 3:e hands information om.
Jag gissar att mina intryck av honom - som både har bevistat hans clinic och "umgåtts" med honom under hans vistelse här, inte spelar ngn roll eftersom en del av er redan har bestämt er.
Men för andra som kollar vad ni skriver vill jag säga att jag inte har träffat en mjukare och mer behaglig person. jag tycker helt klart att han gav tillbaka det han fick. Var jag vänlig och artig så var han vänlig och artig tillbaka.
Kottas brinner för sin konst och för kärleken till hästen. Kottas är en mkt disciplinerad person, och som sådan har han svårt med andras odisciplin. Han verkar också ha svårt med människor som snackar ridning men inte presterar i relation till sitt snack.
Ja han blir förbaskad på slarv och sloppyness. Men det går att kommunicera även med en världstränare. Säger man jag förstår inte så förklarar han. Samtliga ryttare på hans clinic var faktiskt mkt nöjda.
Ja! han säger jag kan det här och det här. Det är okey för mig eftersom han kan backa upp det. Jag lider inte så mycket av "Jante."
Jag är inte enbart Kottasfrälst då ingen är komplett - men jag respekterar det han faktiskt kan (och som inte jag kan), på samma sätt som jag respekterar alla människor som kan något och har åstadkommit ngt i livet.
True Blues inlägg var bra.
Lär av Kottas vad han kan förmedla. Vad jag själv respekterar hos honom på det band jag sett där han red en fux, var att han aldrig någonsin red in spänning i hästen. Jag har aldrig sett en ryttare lyckas få hästen att röra sig i en sådan balans och avslappning.
Lär av då istället Philippe Karl vad han kan förmedla av bättre rörlighet.
Enligt Kottas finns det många vägar till Rom.
Varför kan inte en del av er vara lika Openminded