The French Manner

Sv: The French Manner

Jag bytte till drake för att lura folk att tro att dom inte ska bråka med mig.... :devil: .... Så berätta inte att jag *egentligen* är snäll :angel: . Så enkelt var det! /T_B

Hm...jag var inne och lade ner Philippe Karl 1 och Kalman deJurenack 1 i korgen. Sedan kollade jag hur mycket det skulle kosta inklusive frakt och deletade alltihop. Morr..att det ska vara såå dyrt. Rider nog vidare med mina böcker ett tag till.

Mvh Monika

K. de J skall du nog köpa 2:an. Mycket intressant när kunnig och icke kunnig människa rider samma häst, har jag hört. Vi kan väl beställa tillsammans om frakten går ner med hjälp av det? Fast jag vill beställa från Pferdia.de. De har PK och Jurenak tror jag.

Nån mer som är inne på det?

Tessan

Ska kolla pferdia.de. Bara det inte blir på tyska... På t_b´s sida tog de betalt per film för frakten så det blir inte billigare om man går ihop därifrån.

Tja, det blir väl inte så dyrt om man jämför med att ta lektioner... Och man kan gå ihop några vänner och köpa tillsammans, titta tillsammans och diskutera och prova tillsammans - eller förkasta eller varna...!!
Det är ett jättebra steg till att börja ta mer ansvar för sin egen utbildning och inte lägga den i händerna på olika instruktörer.
Man kan ha filmerna en vecka i taget i början, sen kan någon åta sig att vara bibliotek - oftast den som köpte filmen från början.

Ett bra sätt att börja våga utsätta sig för kritik - och kunna diskutera kritiken. Sen om ni blir fler kanske någon har videokamera och man kan filma sig själv. Då blir man rätt ödmjuk... men ett sjujäkla bra sätt att komma vidare.

Tycker jag!/T-B :) :cool:

true_blue skrev:
Tja, det blir väl inte så dyrt om man jämför med att ta lektioner... Och man kan gå ihop några vänner och köpa tillsammans, titta tillsammans och diskutera och prova tillsammans - eller förkasta eller varna...!!
Det är ett jättebra steg till att börja ta mer ansvar för sin egen utbildning och inte lägga den i händerna på olika instruktörer.
Man kan ha filmerna en vecka i taget i början, sen kan någon åta sig att vara bibliotek - oftast den som köpte filmen från början.

Ett bra sätt att börja våga utsätta sig för kritik - och kunna diskutera kritiken. Sen om ni blir fler kanske någon har videokamera och man kan filma sig själv. Då blir man rätt ödmjuk... men ett sjujäkla bra sätt att komma vidare.

Tycker jag!/T-B :) :cool:
Om vi köper ihop är jag intresserad. Dessutom tycker jag att det vore nyttigt med lite klassiskt umgänge. Här hemma har jag ingen att diskutera med eller rida ihop med. Inte på det viset i alla fall. Jag skulle vara intresserad av någon slags samarbete angående ridningen. Är helt klart för video och är begåvad med egen kamera. Kritik är bra för alla. Bara man vet var/vad målet är!

Tycker jag! Också/ :D Monika

Noir skrev:
K. de J skall du nog köpa 2:an. Mycket intressant när kunnig och icke kunnig människa rider samma häst, har jag hört. Vi kan väl beställa tillsammans om frakten går ner med hjälp av det? Fast jag vill beställa från Pferdia.de. De har PK och Jurenak tror jag.

Nån mer som är inne på det?

Tessan

Jag är intresserad av att beställa!
Något tips på bra film? Om AR eller Klassisk Franskt. Jag är fortfarande i grundutbildningen så inget alltför avancerat ;)

PM:a gärna mej!

Går det att få tag på Blixen-banden någonstans? Har letat som en galning. Alternativet är att någon har två videobandspelare hemma....

Mvh Monika

Om det bara var lite lättare att betala medlemsavgiften *suck*. Kan ingen tipsa dem om Paypal???

Är det medlemsavgiften till Allege så funkar det utmärkt. Och om det är problem - tryck på kontakt - Bernardine hjälper till!

Annars om det är video hittade jag von Blixen på Sendit.com.mvh/T_B

Tack vare denna tråd, så har jag nu FYRA filmer med Dominique Barbier hemma!!Laddade hem några filmklipp efter länkarna ovan o gillade det lilla jag fick se.

Chansade sen o sökte på filmerna på ebay.
Trot eller ej, en tjej hade alla fyra filmerna till salu! La ett bud, och vann!
Fick hem alla fyra för runt 500:- inkl. frakt. Då är två av filmerna fortfarande inplastade, de andra var tittade på en gång.
Fick hem dem idag, skulle just börja titta, då har videoj**eln ballat ur....:(

Den som väntar på nåt gott.....

Senast ändrad:

Lova att komma med ett utlåtande när du sett dem.

Monika

Heja biffen! Vi vill höra recension (stavning?)

T

"Att vara skicklig ryttare innebär ju inte nödvändigtvis att man är socialt kompetent med människor "

Jag undrar om ni överhuvudtaget tänker på hur många människor som läser det ni skriver. Buke är ju ett offentligt rum. Jag tycker också att det är märkligt att så många kan ha en uppfattning om en person som ni bara har 2:a elller 3:e hands information om.

Jag gissar att mina intryck av honom - som både har bevistat hans clinic och "umgåtts" med honom under hans vistelse här, inte spelar ngn roll eftersom en del av er redan har bestämt er.
Men för andra som kollar vad ni skriver vill jag säga att jag inte har träffat en mjukare och mer behaglig person. jag tycker helt klart att han gav tillbaka det han fick. Var jag vänlig och artig så var han vänlig och artig tillbaka.

Kottas brinner för sin konst och för kärleken till hästen. Kottas är en mkt disciplinerad person, och som sådan har han svårt med andras odisciplin. Han verkar också ha svårt med människor som snackar ridning men inte presterar i relation till sitt snack.
Ja han blir förbaskad på slarv och sloppyness. Men det går att kommunicera även med en världstränare. Säger man jag förstår inte så förklarar han. Samtliga ryttare på hans clinic var faktiskt mkt nöjda.
Ja! han säger jag kan det här och det här. Det är okey för mig eftersom han kan backa upp det. Jag lider inte så mycket av "Jante."

Jag är inte enbart Kottasfrälst då ingen är komplett - men jag respekterar det han faktiskt kan (och som inte jag kan), på samma sätt som jag respekterar alla människor som kan något och har åstadkommit ngt i livet.
True Blues inlägg var bra.
Lär av Kottas vad han kan förmedla. Vad jag själv respekterar hos honom på det band jag sett där han red en fux, var att han aldrig någonsin red in spänning i hästen. Jag har aldrig sett en ryttare lyckas få hästen att röra sig i en sådan balans och avslappning.
Lär av då istället Philippe Karl vad han kan förmedla av bättre rörlighet.
Enligt Kottas finns det många vägar till Rom.
Varför kan inte en del av er vara lika Openminded :idea:

Kottas brinner för sin konst och för kärleken till hästen. Kottas är en mkt disciplinerad person, och som sådan har han svårt med andras odisciplin. Han verkar också ha svårt med människor som snackar ridning men inte presterar i relation till sitt snack.
Ja han blir förbaskad på slarv och sloppyness. Men det går att kommunicera även med en världstränare. Säger man jag förstår inte så förklarar han.

Dom vill inte ha en tränare, dom vill ha en lekledare.
Var annars kommer man till kurs för några av världens mest framträdande träna med hästar som inte är inridna än?
Läste Mata-haris inlägg, var ju så löjligt.
Har själv sett en träning i år med en portugis, man blir mörkrädd. Hörde om den sista i Kungsälv, mörkräddslan minskade inte :)

Du behöver inte bli så upprörd. Buke är ett öppet forum, ja, stämmer bra, menar du att det innebär att man inte får skriva vad man tycker? Eller bra skriva saker som är bra?
Har också sett honom både rida och undervisa "live" och träffat honom och anser att han är en av de skickligaste ryttarna i världen, men det innebär INTE att jag anser att han är en av de bästa tränarna. Att rida själv och undervisa andra är två helt olika saker. Jag anser inte att han på ett vettigt sätt kan förmedla sina kunskaper till ryttare som inte har en stor känsla själva. JAg ser honom hellre rida, det ger mig mer.

Hur gjorde dom på SRS? Var beridarna ansvariga för att dom nya vart utbildade?
Eller hade dom speciella lekfarbröder som gullade med dom nya?

Varför? ska en svensk 5-åring som ska gå till simskola ha Ulrika Knappe som simlärare?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka