Respekt för handen...

Sv: Respekt för handen...

Carmenzita- måste säga att plånbokstipset var en aha-upplevelse för mej. Mycket effektivt på medryttarpållan insåg jag idag.

Funderade även vidare, ang mitt "bjuda handen". Förstår att effekten av den tanken hos mej, är just att jag förankrar skulderpartiet. Det som händer på den lilla röda kallblodsmärren är att jag blir lite bakåtsträvande i händerna, tappar då helt stabilitet uppe i axlar/skuldror, och blir givetvis rätt obekväm i handen, hård och okänslig.
Hästen rycker, jag bjuder fram min hand och själva rörelsen/tanken verkar få mej att hämta in axlarna och plocka ner skulderbladen - kan bli "finare" i handen = nöjd häst.

Det var ett bra tips, tack-tack :bow:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 487
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 416
Senast: MML
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 665
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar