Ge upp på ponny, Ja eller nej?

Jag tänker att vi inte behöver utreda hästen via buke, det är ändå inte TS som äger hästen. Utan vi kan hålla oss till frågan om ifall TS ska fortsätta sköta och rida ponnyn, som ursprungsfrågan gällde.
/Mod
Ok. Fast andra trådar brukar få spinna iväg …?
Jag hade en tanke att om hästen har ont pga nån brist så går det ju att åtgärda så TS vågar fortsätta rida och hantera den.
Verkar ju vara det som är grundproblemet.

Jag hade en tanke att om hästen har ont pga nån brist så går det ju att åtgärda så TS vågar fortsätta rida och hantera den.
Verkar ju vara det som är grundproblemet.
Jag skulle inte säga att problemet är att jag är rädd för henne för det är jag inte, tycker dock det kan vara lite obehagligt att hantera henne när hon har sina dåliga dagar. Och eftersom att hennes dagar är i snitt 80 % dåliga känner jag inte att jag kommer utvecklas utan snarare bli skrämd i min ridning och inte utvecklas långsiktigt, men ja, det är klart att det är välkommet att ställa andra frågor också så länge jag får veta era åsikter:)

Visst kan det spinna iväg ibland. Men ponnyn tillhör inte TS och TS, som är 14 år, ska nog inte i första hand behöva fundera på om ponnyn har ont någonstans. Utan det är nog klokt av TS att reflektera över om det är rimligt att tänka tanken att släppa taget om ponnyn, snarare än att börja leta fel på den.
Mitt bästa råd till TS är att inte fortsätta med den ponnyn och överlåta åt de vuxna som är ansvariga för ponnyn att göra det som behövs för att få den att fungera. Det ska vara roligt att rida och sköta hästar i den åldern! Då ska man inte behöva lösa problem med en häst man inte ens äger själv.

Liten update ifall någon skulle se eller vara intresserad. Idag ska jag för första gången ta hand om min nya medryttarhäst, ett islands sto!:love: Perfekt då jag ridit mycket islandshäst förut. Lugn och trygg är hon men med mycket energi.
Ska även börja rida lektion för en tränare i dressyr på henne:)
"Fia" har jag en känsla av att hon kommer säljas eftersom att hon verkligen inte går ihop med de andra hästarna. Jag henne fram till februari men sedan ska jag bara njuta av att ansvara för medryttarhästen ett tag, ska bli sååå skönt, sedan får jag se vad som händer i framtiden ;)

Visst kan det spinna iväg ibland. Men ponnyn tillhör inte TS och TS, som är 14 år, ska nog inte i första hand behöva fundera på om ponnyn har ont någonstans. Utan det är nog klokt av TS att reflektera över om det är rimligt att tänka tanken att släppa taget om ponnyn, snarare än att börja leta fel på den.
Mitt bästa råd till TS är att inte fortsätta med den ponnyn och överlåta åt de vuxna som är ansvariga för ponnyn att göra det som behövs för att få den att fungera. Det ska vara roligt att rida och sköta hästar i den åldern! Då ska man inte behöva lösa problem med en häst man inte ens äger själv.
Ameo, jag såg att du var någon form av moderator på trådar här under hästmänniska. Är det möjligt att du skulle kunna ta bort tråden nu när den inte är aktuell längre, jag har nämligen råkat koppla min mobil till min mail som blir full hela tiden på något konstigt sätt och får upp notiser på mobilen hela tiden. Är inte så teknisk av mig och behöver plats i mailen för skolarbeten 😅 sorry om det låter rörigt:)

Senast ändrad:
Ameo, jag såg att du var någon form av moderator på trådar här under hästmänniska. Är det möjligt att du skulle kunna ta bort tråden nu när den inte är aktuell längre, jag har nämligen råkat koppla min mobil till min mail som blir full hela tiden på något konstigt sätt och får upp notiser på mobilen hela tiden. Är inte så teknisk av mig och behöver plats i mailen för skolarbeten 😅 sorry om det låter rörigt:)
Mod brukar inte radera trådar av de skälen. Tips är att gå in på din profil - tryck på fotot uppe till höger om du är i mobilen, och tryck inställningar.
Då borde du få upp något liknande detta:
IMG_5677.webp

Där kan du klicka i vad du vill ha notifikationer och/eller mail över :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 733
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 488
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka