Ge upp på ponny, Ja eller nej?

Jag tänker att vi inte behöver utreda hästen via buke, det är ändå inte TS som äger hästen. Utan vi kan hålla oss till frågan om ifall TS ska fortsätta sköta och rida ponnyn, som ursprungsfrågan gällde.
/Mod
Ok. Fast andra trådar brukar få spinna iväg …?
Jag hade en tanke att om hästen har ont pga nån brist så går det ju att åtgärda så TS vågar fortsätta rida och hantera den.
Verkar ju vara det som är grundproblemet.

Jag hade en tanke att om hästen har ont pga nån brist så går det ju att åtgärda så TS vågar fortsätta rida och hantera den.
Verkar ju vara det som är grundproblemet.
Jag skulle inte säga att problemet är att jag är rädd för henne för det är jag inte, tycker dock det kan vara lite obehagligt att hantera henne när hon har sina dåliga dagar. Och eftersom att hennes dagar är i snitt 80 % dåliga känner jag inte att jag kommer utvecklas utan snarare bli skrämd i min ridning och inte utvecklas långsiktigt, men ja, det är klart att det är välkommet att ställa andra frågor också så länge jag får veta era åsikter:)

Visst kan det spinna iväg ibland. Men ponnyn tillhör inte TS och TS, som är 14 år, ska nog inte i första hand behöva fundera på om ponnyn har ont någonstans. Utan det är nog klokt av TS att reflektera över om det är rimligt att tänka tanken att släppa taget om ponnyn, snarare än att börja leta fel på den.
Mitt bästa råd till TS är att inte fortsätta med den ponnyn och överlåta åt de vuxna som är ansvariga för ponnyn att göra det som behövs för att få den att fungera. Det ska vara roligt att rida och sköta hästar i den åldern! Då ska man inte behöva lösa problem med en häst man inte ens äger själv.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 680
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 410
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
776
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 297
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar