Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad tränar ni för annat för att öka er kroppsmedvetenhet?
Sv: Vad tränar ni för annat för att öka er kroppsmedvetenhet?
Haha I wish!
Blir alldeles för ltie träning.. Tai-chi ska vara bra för kroppsmedvetenhet (men så mycket kampsport vet jag inte om det är.?) så jag skulle gärna börja med det. Och yoga utövar jag lite smått när jag känner att jag behöver det för att sträcka ut ryggen eller få mer energi.
Sen blir det mest "vardagsträningen" som att cykla till och från jobbet och nån enstaka gång till stallet. Jag gillar också att gå/jogga "kroppsmedvetet" dvs tänka på hur jag sätter fötterna, vrider höfterna, håller ryggen, inte spänner axlarna osv. Det är så mycket mindre tråkigt när man har något att tänka på och då brukar jag kombinera med att gå/jogga baklänges, i sidled, gå lite "sluta" med höfterna vrida överdrivet med överkroppen osv.
Allmänt så om jag ska gå långt brukar jag tänka mycket på ryggen och höfterna och variera hur man går för att bli mjukare i kroppen. Ibland hugger det till i höften i nån nerv som går hela ner till knät så det viker sej. Då har jag oftast gått snett och omedvetet blockerat min rygg (är iofs ingen osteopat så det är bara min egen lilla teori).
Sv: Vad tränar ni för annat för att öka er kroppsmedvetenhet?
Det där var förresten skitläskigt för ett år sen att det helt plötsligt högg till när jag gick! Benet vek sej helt och hållet av ren reflex, så att gå i trappor var uteslutet när det blev så.. Det kunde ta en 20-30 minuter att ta sej hem från stan (500 meter..). Måste varit så att jag satt snett framför datorn för mycket eller så
Hästhantering
Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva.
Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.