Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Curtis skrev:Sedan känns det nästan på gränsen till nonchalant mot alla dem som lägger ner tid och pengar på att träna, att säga att de inte gör det systematiskt.
antti skrev:Säger som du, om jag nånsin kommer så högt i ridning själv så kan jag tänka mig att rida för honom. Men kan aldrig ske för jag rider inte mer
Men till en annan sak som sätter kaffet i strupen på alla.
Att allt som har skrivits och lyfts fram är gamalt skåpmat. Allt står redan i tex. Tibbans bok.
Då väckes en intresant fråga, om det redan finns så lätt tillgängligt? Varför har fler inte hittat det redan?
Noir2 skrev:Det blir som någon nämde, jag tror det var Susan, att det kan ses som kritik mot sin tränare att åka på clinic med Kottas.
Vad de gör systematiskt är att de hänger sig med tid och pengar till en tränare som de är beroende av. Man är även beroende av feedback om när det ser bra ut och är rätt, och så vidare.
Tessan
Susan skrev:De olika inriktningarna har i mångt och mycket helt olika hjälpsystem och därmed olika teorier. Vissa likheter finns, - men också mycket stora skillnader i hur man försöker påverka hästens rörelsemönster.
Det tyska systemet har sitt hjälpgivningssystem (det svenska - Bo Tibblin är en blek kopia)
Det Akademiska har ett eget ( baserat på Guinierre förmodar jag)
Spanska ridskolan har sitt
Egen von Neidorffs ridinstitut har sitt
Det portugisiska har sitt
Och det Franska har sitt eget hjälpgivningssystem.
Curtis skrev:Vore jag kommunist, skulle jag anse att ridskolorna lär ut det enda rätta. Eller hur?
Jaaaaaaa! Som att köpa islandshäst!!!!!!!!!antti skrev:Finns ju nytt att göra.