Sv: Var på hästens rygg vill ni ha vikten? Skillnad barockt/vanligt?
jag måste faktiskt svara mig själv.
Och Zezel får ursäka min bristande bildning.
jag får inte riktig kläm på Chris om jag skall vara ärlig.
Jag brukar vara rätt vaken och hajja vad föreläsaren säger, men
Ibland tycker jag han säger saker lite hipp som happ.
Ärligt talat var artikeln i ridsport bra mycket mer givande än en svindyr föreläsning av honom under rubriken hästens förutsättningar för arbete.
han var heller inte intresserad av engagerade frågeställningar utan vände till slut ryggen mot mig och ignorerade mina frågor.
Jag vill ju både förstå mera och ha något med mig hem som jag kan använda som ryttare.
De veterinärer som jag känner var inte glada att ha honom till anatomilärare. Det hade ju lite med språket att göra också men de tyckte inte han var lättförstålig om jag skall uttrycka mig snällt och milt. Sedan var där en dl hierarki om jag skall fortsätta att uttrycka mig diplomatiskt. vad jag frågar mig är vad han har för agenda. med sin forskning förstår jag givetvis att han vill förkovra sig i sitt arbete, men den offentliga biten.
Han gillar ju uppenbarligen att var offentlig och jag har hört många mena att han säger kosntiga saker. "Que" liksom, inte för att provcera utan snarare vad menar han.
Sedan vet jag att han gjort en del uppmärksamad forskning. Framför alt hans avhandling.
Men en tanke dessa markörer. det är möjligt att de markerar en led när hästen står still. men hästen rör sig ju väldigt mycket inne i sitt skinn så blir inte en del av dessa missvisande