Min första uppsuttna lektion! (Lite skryt)

Sv: Min första uppsuttna lektion! (Lite skryt)

Grattis!!! Det låter underbart.

Avis blir man också, och tillika avundsjuk på din fina sits. Vilket beröm att få rida så på den första lektionen. Har du vuxit några meter?

OA

C_L skrev:
Så när då dagen efter grydde och jag låg där i min säng och tänkte, fy faaen...idag blir ingen rolig dag, för att i nästa sekund hoppa ur sängen som en vig katt, utan en endaste öm punkt i hela min kropp....då...blev jag mäkta paff!

Låter jättehärligt :) Angående att inte få träningsvärk...
"Min" filosofi när det gäller ridning handlar mycket om att skapa en ram för hästen att vara i. Har hästen lätt för sig är det superlätt att rida, har hästen svårt för sig är det skitjobbigt att rida. Tänkte på detta sist jag red min dam i ridhuset. Varken hon eller jag hade gått på en vecka eftersom jag varit sjuk. Vi red mest på stora lösgörande volter i skritt som i början var skitjobbiga både för henne och för mig eftersom hon helst ville luta sig åt höger, skjuta ut bogen och slippa allt arbete. Fick jobba häcken av mig (bokstavligt talat :o ) i ca 15 minuter innan det plötsligt blev väldigt enkelt att rida på de där volterna. Hade hon varit som de sista fem minutrarna hela ridpasset hade träningsvärken knappast ha infunnit sig, som det var nu... Jo, den kändes.
Poängen (jo, för det fanns faktiskt en poäng i denna historien också ;) ) var att om man rider på en välskolad häst som svarar på hjälperna och inte måste ha stöd ifrån ryttarens lår/rumpa för att finna sig inom sin ram, och ryttaren är tillräckligt duktig för att inte behöva klamra sig fast är träningsvärk knappast ett problem.

Mvh/Marie

Spirit skrev:
Kommer han hit så är jag intresserad..

Jag har nu gett förslaget att han ska komma hit i November 2006.....

Den som väntar på något gott... :angel:

Tyvärr vet jag att han är fullbokad minst till dess, om han kommer och ser att det finns intresse så är nog chansen stor att det kan bli kontinuerligt.

Håll tummarna!

:p

Spirit skrev:

Japp! Nu är det bestämt i alla fall så jag kommer ut med en annons snart. ;)

Det ska bli så härligt att få hit honom, tänk bara vilken lyx att få rida sin egen häst där man har en referns till hur det brukar vara...(de få ggr jag sitter på)

Oj va kul!
Vart i Sverige kommer han då att dyka upp?

Södra Skåne såklart.. ;)

Nej allvarligt talat så blir det väl efter efterfrågan.

Jag håller på att plita på en annons men det kommer inte ut än, jag har lite annat att arrangera först. *phu*

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 550
Senast: Cambrie
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 845
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 043
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama