Artikel...men...var ær konsten?

Sv: Artikel...men...var ær konsten?

dressyrtant skrev:
Fniss... tänkte väl att gamarna skulle börja cirkla... ;)
Antti tycks dock ha förstått andemeningen, det var ju kul! :)
Vad som är relevant eller inte är väl en individuell uppfattning, eftersom vi alla har olika referensramar. Jag har mina. Om de inte passar din logik är det ju tragiskt för dig. För mig funkar jämförelsen utmärkt!
Jag förstår att mina åsikter ibland kan få folk att se rött. Särskilt som jag inte anser att en total sanning existerar. Således kan jag se att många sanningar kan existera parallellt. Finns det nån som har tagit patent på ridning ännu? ;)

:bow: :bow: :bow: :bow:

Mitt första pm i lådan i dag handlade om personangrepp.

Nu har jag läst noga igenom alla mina svar och påståenden men kan säga till berörda att jag inte tycker mig finna något liknande.

För övrigt ser jag dock en röd tråd i alla mina inlägg....och det är att jag vänder mig mot BILDMATERIALET som användes i artikeln.

Att jag beskrev bilderna som jag gjorde var för att några undrade över vad jag tyckte var dåligt och för att de inte kunde se vad jag såg.

Jag vet hur i alla fall den ena hästen sett ut innan och om igen hävdar jag att det måste röra sig om olyckligt bildmaterial.

Ingen som lyssnar på det?

Jag kanske skulle döpt tråden till "Varför får inte Artikelfigurerna i HästF**d godkänna materialet innan det läggs ut"

Liknelsen funkar utmärkt för mig också. Med musik alltså. Svårigheten med liknelser blir ju sen när man extrapolerar... Det där med att inte lyssna på musik som man inte gillar - det kan ju bli ungefär som att alla hästar som man inte gillar ska skickas till Italien./T_B

Hej Jag har pm´at dig några bilder..
:)

Håller med om att det skulle vara bra med fler bilder på forumet, att analysera häst och ryttare och diskutera vad man kan se och vad man kan göra för att komma vidare i sin ridning. Det är så lärorikt att höra andras synpunkter också. MEN det innebär också att kritiken bör framföras på ett mindre raljerande och mer sakligt sätt än vad som är brukligt här på forumet. Och du C L, det skulle vara jätteintressant att se bilder på dina hästar som du tränar från marken och få veta hur du gör och hur du planerar den fortsatta träningen. Du har ofta bra beskrivningar med i dina inlägg. :)

Jag håller helt med dig. Jag blev också lite besviken när jag såg bilderna. Jag har för mig att det sett bättre ut förut. Hästen ser svag och spänd ut. Och jag förstår inte varför man ska pressa honom till ngt han inte klarar av. Och ryttaren är jag inte direkt imponerad av.
Jag rider själv akademiskt. Så det här är ingen sågning av den akademiska ridningen i sig. Tyvärr verkar det som om många av de som syns i medierna inte är särskilt bra. Jag tycker det är enormt tragiskt! Nu tror folk att det är så här akademisk ridning ska vara och att vi allihop rider så här. När folk ser mig och mina stallkompisar träna så tror de inte att vi rider akademiskt. För akademisk dressyr är så dåligt enligt dem. Allt de ser är bilder som dessa. Dåliga bilder!
Mycket synd! :(

Men tror du inte att det kan vara så att hästen är avställd (den är väl ganska gammal nu) men njuter av att visa upp sig med matte trots att den inte längre riktigt kan...

Jag tycker han har sett jättebra ut förut på bilder. Nu var det inte så längre men jag tänker på gamla hundar som prompt måste visa upp sina gamla tricks fastän de knappt kan resa sig ur "spela död , sitta fint el dyl"

Det hon skrev tyckte jag var bra-
Dessutom gillar jag Leslie Desmond- överskriften skulle kanske ändrats till Glad och lydig häst- vägen dit,

Jag vet hur i alla fall den ena hästen sett ut innan och om igen hävdar jag att det måste röra sig om olyckligt bildmaterial.
Jag kanske skulle döpt tråden till "Varför får inte Artikelfigurerna i HästF**d godkänna materialet innan det läggs ut"
Jepp, det är dåligt bildmaterial... Men i detta fall har inte artikelfiguren fått godkänna, eller ens se, bildmaterialet innan publikation. Så det kanske förklarar en del...
Dåliga bilder kan man alltid få, även på något som ser bra ut i verkligheten, som de flesta här säkert märkt själva någon gång :p... Att tänka på när man bedömer någon/någonting efter artiklar, det är inte alltid den som figurerar som får välja bilderna eller kontrolläsa texten innan den publiceras. Så litet knepigheter kan nog smyga sig in i olika artiklar.

Känner att jag måste ändra ordvalet lite, (ber om ursäkt för den dåliga formuleringen) det skulle naturligtvis vara "kul att se bilder på vem som helst som har en bra dag"....

Ardnas skrev:
Jepp, det är dåligt bildmaterial... Men i detta fall har inte artikelfiguren fått godkänna, eller ens se, bildmaterialet innan publikation. Så det kanske förklarar en del...
Dåliga bilder kan man alltid få, även på något som ser bra ut i verkligheten, som de flesta här säkert märkt själva någon gång :p... Att tänka på när man bedömer någon/någonting efter artiklar, det är inte alltid den som figurerar som får välja bilderna eller kontrolläsa texten innan den publiceras. Så litet knepigheter kan nog smyga sig in i olika artiklar.

Jag vet detta nu, :p och det var ju som jag trodde.

Jag började ju med den misstanken i första inlägget.

Synd att bilderna blev så dåliga, har sett bättre bilder tidigare på ekipaget.

Om det nu har blivit så att hon ej fått se resultatet och vilka bilderna dom tänker publicera, så får man hoppas att hon faktiskt kräver att få godkänna artikeln innan den går i tryck nästa gång. Jag hade aldrig vågat gå ut offentligt om jag inte var nöjd.

Man är trots allt ett ansikte utåt, och eftersom A/R redan har ganska dåligt ryckte, så hade jag aldrig vågat visat upp för mig dålig ridning.

Hoppas det löser sig..

Spirit skrev:
Synd att bilderna blev så dåliga, har sett bättre bilder tidigare på ekipaget.

Om det nu har blivit så att hon ej fått se resultatet och vilka bilderna dom tänker publicera, så får man hoppas att hon faktiskt kräver att få godkänna artikeln innan den går i tryck nästa gång. Jag hade aldrig vågat gå ut offentligt om jag inte var nöjd.

Man är trots allt ett ansikte utåt, och eftersom A/R redan har ganska dåligt ryckte, så hade jag aldrig vågat visat upp för mig dålig ridning.

Hoppas det löser sig..

Man lär sig av allt heter det ju.... :p

Ja det var olyckligt och alla har väl fått sig en tankeställare, (Jag med, inte minst) ;)

Tja, inte visade dom bilder på hemsidan som förmodligen var utvalda just något som skiljer sig från tidningsbilder. Möjligen då kostymen :) var snyggare

Sök på mitt namn då, jag har lagt ut massor av bilder.

Jag har inga elever.
Jag skriver inga böcker.
Jag blir inte intervjuad i någon tidning.
Jag säger mig inte företräda någon speciell ridkonst.
Jag hade inte ens kunnat ställa upp i en LC och få godkänt, tror jag.

dressyrtant skrev:
...Särskilt som jag inte anser att en total sanning existerar. Således kan jag se att många sanningar kan existera parallellt. Finns det nån som har tagit patent på ridning ännu? ;)

Say not, 'I have found the truth,' but rather, 'I have found a truth.' - Kahlil Gibran

Jag skall försöka hitta dom, även om jag är lite osäker på hur...

Mitt syfte med min kommentar från första början, var inte enbart att få se bilder av just dig, utan att kommentera den generella kritiken du gav, utan att ha ens SETT bilderna. Det är helt klart så, att det nästan alltid verkar finnas fog för kritik, oavsett vilken som rider, och vad man väljer att kalla stilen.

För oss som är i början av vår "vandring", är det nästan lite skrämmande hur mycket kritik minsta fel (utan att syfta på just ursprungsfallet i tråden) genererar. Finns det inte plats för lite misstag på vägen, hur skall man då någonsin våga fortsätta? Om ni som kan och vet mer än oss andra, är stolta över era kunskaper, kan ni väl dela dom med oss som vet mindre, om inte annat så för våra kära hästars skull...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17
  • Rider ni med snokrem?

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka