Bomlöst för barock?

Sv: Bomlöst för barock?

Jupp, menar Flexion SBS.

Jag har en Espaniola, har haft sen i januari (nyår), men inte ridit i den många ggr. Mest pga att jag har unghäst som jag inte rider jätteofta.

Kan du inte berätta om den sadeln lite? :D Den fungerar väl mest som dressyrsadel som jag förstått det? Ger inte tillräckligt mkt stöd för terrängridning?

Espaniolan? ehh, eftersom jag inte ridit i den mycket så kan jag inte uttala mig ;) fast när jag rider ut så gör jag det barbacka.. Tycker den ger ordentligt med stöd, men det beror ju självklart på vad du jämför med.

Får väl se om jag kommer åka av någon gång när jag ska ner och jobba med tjurar :D :angel: Efter det kan jag nog ge ett mer rättvist betyg.

Men det finns några begagnade Flexionsadlar ute på marknaden. Man får nog räkna med att betala ca 12000.- eftersom de troligen är mer eftertraktade nu när de inte tillverkas.

Flexions GP modell verkar super om man ska rida lite allt möjligt, uteritter, dressyr, kanske lite hoppning och markarbete. Många som haft dressyrmodellen har skaffat en GP i efterhand. (GP=allround)

Jag är inte beredd att lägga ut 12 000 på en sadel just nu. Och hoppa ska jag inte. :p
Jag vill ha en sadel som funkar för AR/skogsridning.

Lord Owen skrev:
Jag är inte beredd att lägga ut 12 000 på en sadel just nu. Och hoppa ska jag inte. :p
Jag vill ha en sadel som funkar för AR/skogsridning.

Vad har du tänkt dig att lägga ut på sadeln då? Det är ju lättare när man bestämt pengarna...

en kompis med en varmblodstravare har testat våran fitform och gillar den, och den passar bra på hästen. när hon tänkte köpa en egen, källqvist tror jag, prövade hon en som var längre, för att hon trodde att hon behövde ett större säte. men pommeln klämde på hans bogblad och den tryckte för långt bak på ryggen. pommelns strl var samma men när sadeln blev för lång till hans korta rygg så kom den för långt fram och tryckte på manken/bogblad.

min häst tycker att sadeln är obehaglig för att den är för lång, trots att hon har rätt lång rygg och att det ser bra ut.

Max 11000 i alla fall. :crazy:

Förresten, skulle Star Trekk Comfort funka som AR sadel? Den är ju lite kraftigare än Star Trekk espanolan?

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 961
Senast: iNHALE
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 568
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
724
Senast: Fiorano
·
Träning Hej vi har en häst med Shivering. Skulle behöva alla tips och råd. Allt från tillskott/rätt ridning mm Han skadade sitt ena framben...
Svar
6
· Visningar
1 153
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25