Sv: Ridgrenen där varken ryttare eller häst svettas
[QUOTE='Antti]
Men så är det ingen lekskola eller grundskola utan en högskola,
akademi om man vill vara riktigt jävlig mot AR
.
*Då var det ingen högskola, dock folkhögskola. Den utbildning jag gick var gymnasial, Flyinge var eftergymnasial. Vad mig anbelangar får du vara hur jävlig du vill gentemot AR.
Dom brister som du räknar upp i hästhantering är en stor bov till dålig ridning. Få vet vad en häst är.
*Håller fullkomligt med. Det är inte alls ovanligt att nya elever som dyker upp här, får börja med att lära sig att leda sin egen häst, i stället för att bli ledd av, ut i ridhuset. Sedan får man lära sig att stanna hästen när man sitter på...
*Den gurun de har är för mig inget värd oavsett hur många böcker och filmer han ger ut i ämnet. För vi ser ju resultatet.
*Antar att det är BB du talar om. Jag har varken sett honom eller någon av hans elever live, och kan inte uttala mig.
Om det vore så enkelt att vem som helst kunde lära sig vad som helst så skulle alla som går in i grundskolan komma ut som Nobelpris kandidater, men så är det inte. Det måste till annat också. Samma gäller innom hästeri.
*Helt sant. Dock är jag övertygad om att de allra flesta kan gå mycket längre än vad de gör, med en bättre undervisning, och inte (Var det Dreamer som skrev?) bara standardlösning 1A. Sedan tror jag att det finns ett fåtal som hellre borde samla frimärken. De är nog ungefär lika vanliga som de riktigt begåvade.