Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Vart får man tag i ett sånt? Det kanske har nåt speciellt namn som jag inte kan?! Hade för en tid sedan en adress till nån som sålde...
Svar
2
· Visningar
823
Ridning http://www.heste-nettet.dk/kaaring2005/index.php?group=Dressur Hittade på ett annat forum. Intressanta filmer på olika nivåer./T_B
Svar
2
· Visningar
1 267
Senast: loki
·
Ridning Vill höra er barockares åsikt om det här eftersom det har med grenen att göra.. Om ni skulle låna ut hästen på foder, skulle ni då vara...
2
Svar
23
· Visningar
2 201
Senast: skuggi
·
Ridning Hur får man rent praktiskt fram denna sökning på en relativt oskolad häst?
2 3
Svar
56
· Visningar
4 637
Senast: sante
·
K
Ridning Okej alla kunniga, Tänkte försöka få lite andra synsätt på mina funderingar. känns som om man kommer in och stör professorernas...
2
Svar
37
· Visningar
2 900
Senast: psychogrrl
·
Ridning Min lille Mourven ska figurera som kungens häst under medeltidsdagarna här i Kungälv i helgen. Självklart ska han då vara sitt bästa jag...
Svar
11
· Visningar
2 399
Senast: Jegra
·
C
Ridning och med sidepull på en arabhäst?
Svar
11
· Visningar
1 540
Senast: Redhorsefarm
·
S
Ridning OM jag håller på med AR och vill testa CR, är jag helt fel på det då? Är hjälperna olika?
2
Svar
28
· Visningar
2 481
Senast: Zora
·
Z
Ridning Under alla år som träning av hästar har debatterats på nätet har denna tanke dykt upp flera gånger. Så här kommer ett totalt filosofiskt...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 101
Senast: Vega
·
O
Ridning Jag är egentligen inte en barockryttare, snarare lite mer utav en russinplockare, dvs jag plockar små bitar här och där som verkar...
Svar
6
· Visningar
1 575
Senast: overtyre
·
C
Ridning Även om skritten är avslappnad och bra så blir tranven ändå "stel" oavsett om man jobbar från marken eller uppsuttet. Har länge funderat...
Svar
19
· Visningar
1 897
Senast: bigganl
·
A
Ridning Rider AR sedan ett år tillbaka... :) Behöver nu en ny bättre sadel.. Intresserad av att höra vilka sadlar ni använder och för-...
Svar
13
· Visningar
2 311
Senast: Arracsbullen
·
F
Ridning Jag har en pålle på 5 år som är fruktansvärt envis. Han är oerhört lättlärd och kan vara mycket lyhörd och fin men ibland blir han...
Svar
15
· Visningar
1 354
Senast: Piraja
·
Ridning Är nyfiken på om det finns några akademiska ryttare här från Karlstadstrakten. Finns ni?? Söker någon att utbyta tankar med och kanske...
Svar
11
· Visningar
1 332
Senast: Pepa75
·
B
Ridning Alltså... Jag blir osäker. För det första: Vilken är skillnaden mellan akademisk ridning och traditionell dressyr... Anledningen att...
Svar
1
· Visningar
1 040
Senast: Tez1
·
S
Ridning att utbila hästen inom AR? Hur länge har ni hållt på? HUr mycket kan hästen? Har ni haft skador på hästen under utbildningen? Har ni...
Svar
2
· Visningar
980
Senast: emindy
·
Ridning Funderar på att sticka över till Danmark nu på onsdag kväll och besöka Bents öppna träning. Men det kostar ju en del att taga bilen med...
Svar
10
· Visningar
1 244
Senast: MissX
·
N
Ridning I "Ridning på Kandar" står det "tygelhanden är den vänstra" Är den alltid det? Varför? Om jag har förstått rätt är anledningen att...
Svar
10
· Visningar
1 381
Senast: Tacitus
·
Ridning Nu med ett bredare framvalv (nr 4). Låter bilderna tala sitt eget språk...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 945
Senast: CarolaLind
·
Ridning Funderar lite löst på att börja träna Moses åt det akademiska hållet (är barock och akademiskt samma sak?) Men hur börjar man eg? Kan...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: Tez1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka