Sadelrapport!?

Sv: Sadelrapport!?

Jag väntar fortf på mitt framvalv i storlek fyra.. Red för en dryg vecka sedan med sadeln igen, men då tryckte den en del bakom bogbladen tyvärr. Dessutom, med paden jag har gjort så ser belastningen väldigt konstig ut på schabraket (som den mest ligger an där paden är och längst fram ner utefter framvalvet). Om jag kan komma undan utan en pad är ju det det bästa. Jag provade med att bredda fram och sätta lite tätare bak, men den låg fortf i bakvikt. Får hoppas det blir bättre med bredare framvalv.

Va kul att du säger det!
Har ju själv en comfort och jag älskar den och så gör hästen!
Har p.m. dig ...väntar på svar :)

OJ, har inte varit här på et tag märker jag. Vad du är gullig, nej jag har inga bilder på den som den ser ut nu men jag skulle ju kunna ta ett par. Har dock bestämt mig för att ha kvar den åtminstonde ett tag till även fast jag verkligen trivs med att rida barbacka och pållan med :-)

Har träffat en healer också med hästen och han hittade en gammal skda i ena bogbladet som har gett spänningar, hoppas att det äntligen kan bli bättre med henne, han var urhäftig behandlade mig med och det var verkligen en upplevelse!! Kan rekommenderas!!

Har funderingar på att beställa en ST dressage från Kaupre, men hur vet jag vilken vidd?
vad är det för gradantal på w respektive xw?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 104
Senast: Mogge
·
Utrustning Hej! Nu är det så att jag funderar på att gå över till bomlöst då jag lessnat på att min lille islandskille hela tiden växer ur sina...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: LinnK
·
Utrustning En tråd om Star Trekk Españiola och Star Trekk Españiola Deluxe. Ni som har/har haft/provridit i någon av dessa; fördelar, nackdelar...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 770
Senast: _Yggdrasil_
·
  • Låst
Utrustning Nu har jag letat efter en ny sadel i över ett halvår. Vill egentligen helst rida bomfritt, men har inte hittat någon som ger mig riktigt...
Svar
15
· Visningar
2 938
Senast: Linisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama