Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Muninn skrev:Får jag vara med på ett hörn?
Först vill jag bara säga att jag är inte så hemma på det här med akademiskt, men ni ser iaf väldigt trevliga ut som ajg ser det!
Sen slänger jag in en bild på mig islandshäst, Múninn.
10 år gammal, mycket dressyr och gångartstränad och har försökt börja lära honom att trampa lite.
använder bara sätet i så stor utsräckning som möjligt, och "stannar" inte honom genom att klämma in mellan tygeln och skänkel.
Så fort han vill spänna sig så rider vi fram i lite friskt tempo, i lite tölt elelr något annat kul.
Nåja, vad tycker ni, ni som kan något?
ja, han har lite udnerhals, han har lätt för att spänna sig i tölten.. men vi kämpar på med att länga överlinjen!
Tez1 skrev:Det är jättebra att du rider med sitsen. Kanske kan du träna upp din förmåga lite där? Följsam sits, avlastningssits, normal sits eller belastningssits. Det finns massor att leka med och som sätter ens musklers simultanförmåga på spel.
SnigelEffekt skrev:Det är ett postkandar! Ett "körbett" egentligen..... balansen på denna stång är framåt.....
SnigelEffekt skrev:Ska även på inrådan av flera här lägga de samlade arbetet på hyllan, för du har nog rätt i att han inte orkar, o jobba mycket med skolor o framåt-nedåtsökning samt böjjning
Gerd skrev:Kan du berätta mer om vad som menas med de olika sitsarna?
*Intresserad*