B
bobo
Sv: Fler tankeställare
Jag säger detasamma. Det är snarare bara dålig ridning som visas på bilderna. Inte rollkur.
Jag säger detasamma. Det är snarare bara dålig ridning som visas på bilderna. Inte rollkur.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Er... ja... så ska alla de som överhuvudtaget vill rida en häst någon gång gå de utbildningarna då? Vet inte om jag har pms som stör mig på dethär, men även om du har rätt - hur hjälper det hästarna på fotona (länken)? Vad jag är ute efter? Hur kan vi förändra utan att skapa slagsmål om "rätt och fel", kanske. Må så vara att de som finns på beridarutbildningen i Tyskland och på Spanska ridskolan har en chans att komma till himlen, men tyvärr låter det för mig som Jehovas Vittnen. Bara en utvald grupp får salighet.Susan skrev:På beridarutbildningen i Tyskland och på Spanska ridskolan lär man sig att rida hästen med sätet. Då behöver man inte knyckla ihop halsen så.
dressyrtant skrev:Er... ja... så ska alla de som överhuvudtaget vill rida en häst någon gång gå de utbildningarna då?
:
Enda sätter som jag tror att det går att närma sig det målet, är faktiskt att våga ifrågasätta vad som lärs ut på många håll idag.dressyrtant skrev:Kära vänner HUR KOMMER VI TILL ETT LÄGE DÄR FOLK RIDER HÄSTARNA SÅ ATT BÅDE HÄST OCH RYTTARE HAR ROLIGT??? Eller är det inte grundstenen? Snart vet jag inte mer...
dressyrtant skrev:Tror att vi börjar vara i ett läge där vi får ifrågasätta allt snart...
Vad är kriterierna på "duktig"??? Hurudan är en duktig ryttare? Det är inte en personlig attack, utan jag vill verkligen veta, är intresserad av hur detta kan definieras!Susan skrev:All sams - alla lika duktiga i slutsänden. Njae.
Lika duktiga kan vi länma därhän.
Lika mycket respekt för hästen - NEJ
och det behöver ju inte vara korrelerat med antal ridtimmar heller
utan har snarare med personlig läggning och förmåga att söka och ta till sig kunskap.