Bukefalos bokbingo juni-oktober 2024

Mitt första bonuskryss blir Med ont fördrivas av Anna Tell. Andra delen om Amanda som är polis och förhandlare. En svensk polis försvinner i Kosovo och det leder till andra händelser. Mycket bra, annorlunda för att vara en svensk bok, men trovärdig. Kan läsas helt fristående från första delen.
Hade missat att hon skrivit mer, men tycker mig minnas att jag uppskattade hennes första bok. Skriver upp denna på listan med en gång!
 
Lyssnade klart på The Horse Dancer av Jojo Moyes häromdagen och kryssar den som "En valfri bok". Som jag skrev i den andra boktråden så var det kul att läsa en bok med mycket häst/dressyr-inslag, särskilt eftersom jag varit iväg och ridit på en väldigt fin dressyrhäst själv under de veckor som jag lyssnade på boken, men tyvärr störde jag mig ganska mycket på ett par av karaktärerna och tyckte inte riktigt om någon av dem. I författarens efterord fick jag dock reda på att boken delvis är inspirerad av en sann historia vilket gjorde den betydligt mer intressant för mig, önskar att det nämnts något om det i början!

Bokbingo sommarhöst 091024.webp
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 696
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Kultur Här kommer ett nytt färskt extra maffigt bokbingo som vi kör från idag den 6 juni till den 30 september. Har du inte varit med...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
8 182
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
7 788

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp