Bukefalos bokbingo juni-oktober 2024

Mitt första bonuskryss blir Med ont fördrivas av Anna Tell. Andra delen om Amanda som är polis och förhandlare. En svensk polis försvinner i Kosovo och det leder till andra händelser. Mycket bra, annorlunda för att vara en svensk bok, men trovärdig. Kan läsas helt fristående från första delen.
Hade missat att hon skrivit mer, men tycker mig minnas att jag uppskattade hennes första bok. Skriver upp denna på listan med en gång!

Lyssnade klart på The Horse Dancer av Jojo Moyes häromdagen och kryssar den som "En valfri bok". Som jag skrev i den andra boktråden så var det kul att läsa en bok med mycket häst/dressyr-inslag, särskilt eftersom jag varit iväg och ridit på en väldigt fin dressyrhäst själv under de veckor som jag lyssnade på boken, men tyvärr störde jag mig ganska mycket på ett par av karaktärerna och tyckte inte riktigt om någon av dem. I författarens efterord fick jag dock reda på att boken delvis är inspirerad av en sann historia vilket gjorde den betydligt mer intressant för mig, önskar att det nämnts något om det i början!

Bokbingo sommarhöst 091024.webp

Hade missat att hon skrivit mer, men tycker mig minnas att jag uppskattade hennes första bok. Skriver upp denna på listan med en gång!
Hon har skrivit en tredje i denna serie också som jag kommer läsa framöver. Och även en som inte är i denna serie och som jag inte tittat närmare på än.

Har åkt ett antal timmar med tåg denna veckan så jag har läst mycket och kryssar bonuskryss två och tre.

På andra sidan väggen av Shari Lapena. När barnvakten ställer in i sista stund bestämmer sig föräldrarna att lämna sin 6-månaders dotter hemma med babymonitor och gå hem varje halvtimme och kolla henne. De ska ju bara till grannen. När de kommer hem sista gången är spjälsängen tom.
Bra historia och mycket spännande men den är för osannolik.
Att både barnets pappa och morfar kan tänka sig riskera henne för pengar, och att mamman dessutom visar sig har någon dissociativ sjukdom med våldsamheter och minnesförlust känns för mycket.
OBS! Läs inte spoilern om du tänker läsa boken, avslöjar mycket.

The Mercy Chair av M W Craven. Senaste delen om brittiske polisen Washington Poe. Riktigt bra, flera oväntade vändningar.

Gärna för mig! 😊🙏

För min del får du gärna göra ett vinterkryss 😁😃

Gärna. Du gör jättebra kryss 😊

Jag tycker också att du gör jättebra kryss.
Tack! 🙂 Då fixar jag ett nytt lika stort kryss igen så vi kan tuffa på med nya böcker samma antal månader som nu!

Blir som vanligt en blandning av nya och gamla rutor och såklart en del säsongsbetonade rutor med. En del lite klurigare och en del mer generella rutor.

Eftersom det snart är jul så kan det finnas möjligheter att önska någon ruta. Men om önskningen uppfylls eller inte får vi väl se, jag får kolla med tomtens nissar om ni varit snälla under året 🎅;)

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
1 704
Senast: doppler
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 854
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
710
Senast: Snurrfian
·
Kultur Här kommer ett nytt färskt extra maffigt bokbingo som vi kör från idag den 6 juni till den 30 september. Har du inte varit med...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
8 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka