Bingo igen!
Kryssar
Före grupp 8 - långt före av Astrid Lindgren som bok på under 100 sidor. Tackar
@Islandshästryttare för tipset om att e-boken fanns att ladda ner gratis, och konstaterar att
@Silver Girl summerade boken ganska bra här ovan.
Har även lyssnat på
Käraste vänner av Katarina Widholm, vilket är en fortsättning på serien om Betty som flyttade till Stockholm för att jobba som hembiträde på 30-talet. Nu har det hunnit bli 50-tal och hon har hunnit skaffa sig en helt annan karriär, men tyvärr tycker jag inte alls om den Betty som framställs i den här boken. Jag började irritera mig lite på henne redan i bok två, gick faktiskt tillbaka och såg vad jag skrivit om den när jag läste den 2022: "Huvudpersonens naivitet och mesighet blev för mycket och jag var mest bara irriterad på henne under bokens sista hälft." Vi kan väl säga som så att samma sak gällde denna gång, fast under hela boken och inte bara sista hälften
Nä fy, kan man bli besviken på en fiktiv karaktärs personutveckling så är det precis det jag är! Har också alltmer svårt för Katarina Ewerlöf som inläsare, det är så överdrivet teatraliskt hela tiden. Det blir garanterat inga fler böcker ur den serien för min del tyvärr, synd eftersom jag tyckte bra om den första.