Bukefalos bokbingo 1 april till 31 augusti 2025

Tänkte att jag skulle försöka vara med. Lyssnar i huvudsak på ljudböcker. Har en lista med böcker jag vill läsa under året så hoppas en del kan passa in på lämpliga rutor. Jag passar på att kryssa två rutor.

Glass finns med i boken - Alla somrar med dig av Carley Fortune.
Lättläst. Lättsam. Mysig och varm. Ganska förutsägbar men jag gillade den verkligen. Kändes lite som en mysiog omfamning. Glass nämns i alla fall flertalet gånger då huvudkaraktärerna i boken vid flera tillfällen äter glass tillsammans.

Nej den här vill jag inte fortsätta läsa - Ice breaker av Hannah Grace.
Jag läste den för "spice" men fixar den verkligen inte i övrigt. Jag ogillar huvudkaraktärerna, jag ogillar beskrivningarna i boken, jag ogillar dialogerna och ja det känns att den är skriven till en yngre målgrupp. Jag kan gilla lite "spice" i en bok men det bör finnas något mer därtill. Jag har försökt att fortsätta vid 3 tillfällen men nej.

Jag kryssar bok med resa med "Kvällskurs i italienska" av Lucy Diamond. Trevlig feelgood om tre kvinnor som går en kvällskurs i italienska och deras liv. Den ena har precis blivit lämnad av sin otrogna man, den andra letar efter sin okända pappa och den tredje återvänder hem till hemstaden efter flera år på resande fot efter att hennes pappa blivit sjuk. Den är en trevlig feelgood!

1000007307.webp

Första krysset i rutan för fängelse/inlåst. Läst No Honour av Awais Khan. Handlingen utspelar sig i Pakistan där Abida, en ung kvinna blir gravid utan att vara gift. Först hotas hon av en sk honour killing, men kommer undan och gifter sig med fadern till barnet. Blir sedan såld till en bordell där hon blir inlåst, såld igen, inlåst igen.
Viktigt och fruktansvärt ämne - men det var något i berättandet och handlingen som tyvärr skavde. Svårt att sätta tummen på vad, men stundtals kändes det mer som en äventyrsbok för flickor, typ Kitty och Mysteriet i Lahore.

IMG_0274.webp

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 005
Senast: Lejontand
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
17 803
Senast: Shpongle
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första... 27 28 29
Svar
561
· Visningar
19 696
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
780
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Kattbilder #10
  • Annonsera mera hundar 2