Nu vet jag vilka problem vi har....

Sv: Nu vet jag vilka problem vi har....

Haha...alla har trott samma....

Så man får skatta sig lycklig som har denna underbara tränare...:-)

_borttaget_

Senast ändrad av en moderator:

:o Vad har jag sagt som blev fel??? :confused:

Kanske har jag pms tre veckor för tidigt?! Jag får nog passa mig, snart spelar jag i din division. ;)

Du har absolut inte sagt något fel, är bara så förvånad över många barockares stora intresse?

:confused: Intresse för vad då menar du??

Jag förstår bara inte vad du och fio menar,,
ni kör med krypterat språk om mitt svar till dig.
Har inte haft för avsikt att förarga eller nått.
Kanske skrev jag konstigt och det missuppfattades :o :confused:

Som sagt, du har inte sagt ngt enda som är förargande! :)

Att jag är förvånad över intresset är för att det verkar så svältfött här inne? Många säger sig ha bra tränare och läser 1700talslitteratur. Ändå verkar många helt begeistrade över en enda tränare som kör med helt vanliga liknelser? Det får mig att undra vilken nivå träningarna brukar ligga på. Att många blir eld och lågor över detta, det bekräftar bara varför jag har en skev bild av barockeriet. Vet ni, det finns mängder av bra tränare som har inblick i hästens mekanik, det är INTE förbehållet akademiska tränare. (Som dessutom sällan ÄR akademiska).

Carmenzita skrev:
Som sagt, du har inte sagt ngt enda som är förargande! :)

Att jag är förvånad över intresset är för att det verkar så svältfött här inne? Många säger sig ha bra tränare och läser 1700talslitteratur. Ändå verkar många helt begeistrade över en enda tränare som kör med helt vanliga liknelser? Det får mig att undra vilken nivå träningarna brukar ligga på. Att många blir eld och lågor över detta, det bekräftar bara varför jag har en skev bild av barockeriet. Vet ni, det finns mängder av bra tränare som har inblick i hästens mekanik, det är INTE förbehållet akademiska tränare. (Som dessutom sällan ÄR akademiska).

Åhh..då förstår jag bättre... ;)

Men vad är det för "fel" med att ha "vanliga" liknelser?
Det har väl inget med själva träningen att göra..lr?? :confused:

Att just min tränare är AR-inriktad blev en slump..
Var ute efter en "bra" tränare och hörde mig för i hästkretsen häromkring. De flesta rekommenderade just denna tränare..
Att det sedan passade "min filosofi & tanke" var ju bara ett plus... :)

Har ridit för ridskolelärare privat och det var inte samma "blick" för "problemen" utan här var det i så fall skarpare bett lr hårdare
tag som gällde.

Nu är det fokus på de "problem" hästen har i första hand, när de är borta så kan träningen gå vidare... Både ryttare och häst MÅSTE vara OK för att träningen skall utföras.. Vi har nu hållt på i ett år med att bygga upp honom då han "stått" i 1½ år pga graviditet.
Samt att han är sné... Detta sker i en mkt lugn takt..
När vi skulle börja rida för denna tränare så var jag tvungen att genomföra en vet.koll så han inte hade "fel" som skulle hindra träningen och att h*n hade ett "kvitto" på att hästen var OK.

Det gäller ju att hitta en tränare som passar en.. ;)

Absolut inget fel på liknelser!!! Din tränare verkar vara en bra tränare, därför tycker jag det är lite fnissigt att så många andra användare här vill ha tips om honom/henne! det verkar vara en nyhet för många att det finns tränare som har ett hum om saker och ting. (Jag är inte stormförtjust i barock-hajpen, tycker det finns gott om lurendrejare, vilket intresset för din bevisar...)

(Själv har jag en tränare som är mästare på liknelser)

:D :D .. Ja visst finns det oseriösa tränare men det gör det väl inom ALLA grenar... ;)

Just nu är väl BAROCKEN "på modet"... :smirk:

Ha det gott :)

Skulle väl inte kalla tränaren för barocktränare direkt, har aldrig ens tänkt tanken.

Zora skrev:
Skulle väl inte kalla tränaren för barocktränare direkt, har aldrig ens tänkt tanken.

Nä jag kan bara hålla med dig...
Problemet är väl kanske det att folk inte vet vad som är vad ;)

Precis. Jag tror inte h*n skulle kalla sig själv det. En hederlig tränare som har öga för detaljer och tom rekomenderar folk att tävla! :eek: ;)

rent allmänt. Varför är det s¨ånt hysch hysch?
i andra trådar diskuteras ju bent, mfl helt öppet.

kan det vara så att tränaren inte vill bli nämnd vid namn?
privata personer bör få hållas privata

Thina

Precis.. Och det är något man får respektera..
Man får väl inte namnge folk oavsett känd lr inte..?!

Liknande trådar

Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 598
Senast: pews1972
·
Träning Jag har ett sto fött 08 som har problem med galoppen. Jag köpte henne i augusti 2015 och i början så var det 1 varv slängtrav innan hon...
2
Svar
28
· Visningar
3 228
Senast: Elzaa
·
Dressyr Hej! Varning för lite långt... Visste inte om jag skulle posta detta under ridning eller dressyr, men då det är tänkt att vi ska ut...
2
Svar
20
· Visningar
3 823
Senast: Mussea
·
Hästvård Min häst har för andra gången på ett år blivit en aning sned i sin rygg. Förra gången berodde det trodde jag på en sned sadel som byttes...
2
Svar
30
· Visningar
10 748
Senast: mumin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar