Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning Vilka sidor på internet finns det som säljer vettiga stångbett? Välbalanserade och välgjorda... Jag är ute efter ett med mellan till...
Svar
17
· Visningar
2 085
Senast: PinkPanter
·
Ridning Eftersom moderator tog bort tråden om att få hästen att arbeta korrekt över ryggen......... (jag hade tillstånd av ryttaren att använda...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 643
Senast: Susan
·
E
Ridning Nu har min häst blivit 80 % frisk i sin rygg,Equiterapeuten kommer på torsdag och e jag 100 % säker att hon säger att jag får börja rida...
Svar
16
· Visningar
1 504
Ridning Nordsvensken har nu kommit till piaffen i sin utbildning. Men då så kommer omedelbart nya problem och frågeställningar. Hur får man...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 644
Senast: Inte_Ung
·
H
Ridning Jag har nu bestämt att jag skall visa upp min barfota/akademiska häst. Kommentera gärna och säg vad ni tycker. Lovar att jag inte blir...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
10 742
Senast: Linna
·
O
Ridning Är det någon på listan som sett filmen om Egon v Neidorff? Jag har det och den är på många sätt fascinerande. Men en grej undrar jag...
Svar
18
· Visningar
4 670
·
Ridning Jag har en fråga till er som rider barock/akademiskt på islänningar eller andra hästar med gångarter som tölt och pass, eller alla andra...
Svar
7
· Visningar
1 083
Senast: Inte_Ung
·
C
Ridning Nu har vi diskuterat lite vad folk tittar på hur hästen jobbar, hur man ser om den är samlad, hur en korrekt öppna ser ut. Nu skulle jag...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 944
Senast: psychogrrl
·
Ridning Här har jag fått ett kanonbra tips gällande sitsen. Jag vet inte vem som skrev men Tack! Det gällde pinching eller knipande av...
Svar
4
· Visningar
1 166
Senast: Carmenzita
·
Ridning Är Barock och akademiskt olika saker? Vet ni någon bra bok eller film om akademiskt eller barock? Helst så lätt förståelig som...
Svar
5
· Visningar
1 348
Senast: nahoj
·
C
Ridning Hej! Har förstått att spanjorerna, portugiserna etc ofta använder svanskappa till sina sadlar. Och hörde vid ett tillfälle en AR...
Svar
9
· Visningar
2 109
·
P
Ridning Frågor: Vore det överambitiöst om jag går på Levades Spanska seminarium och har med mig anteckningsblock och penna??? Får man ta...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: PAC
·
Ridning Vet ej om denna tråd ligger rätt, men jag provar. Ni som rider akademiskt, vilken klubb/förening är ni med i?? Vilka rider ni för...
Svar
5
· Visningar
1 165
Senast: Spider84
·
R
Ridning Hästen är efter några års arbete äntligen mycket liksidig, galopparbete har påbörjats ganska sent då han själv aldrig ens använt...
Svar
5
· Visningar
1 146
Senast: Heimir
·
Ridning Har en ponny på 16 år som åkt in och ut från kliniker och djursjukhus i ett år nu med kotledsinflamationer och snedheter i rygg och...
Svar
2
· Visningar
976
Senast: Stallkatten
·
O
Ridning Sv: Äntligen sitsmedveten tränare! Tack, ibland får jag samvetskval att jag är tråkig för pålle, men för det mesta har vi ganska så...
Svar
15
· Visningar
1 068
Senast: Kactuz
·
Ridning Jag blir ju mer och mer på det klara med att vi här på barock har totalt olika hjälpgivningssystem och vad det verkar - olika kriterier...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 205
Senast: OlleAtlas
·
Ridning Jag har åkt runt lite senaste halvåret för att titta på olika ARtränare. Det som slagit mig är att de flesta jag sett berömmer nästan...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 011
Senast: summer san
·
J
  • Låst
Ridning Har lite bilder från en träning i förrgår. Det jag undrar är vad ni tycker som tittade på de andra bilderna jag visade i tråden "söker...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
10 351
Senast: allroundhästarna
·
Ridning Nu har vi ju talat lite om "korrekta öppnor" och så vidare. Hur ser en korrekt öppna ut? Vad har ni för checklista som ni prickar av...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 164
Senast: summer san
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar