Ögongodis.Fina saker-tråd.

Sv: Ögongodis.Fina saker-tråd.

dom är helt underbara, sånd att man inte har en sadel som håller samma klass, det skulle se roligt ut på min allround sadel, :angel:
haha, mkt snygga!

Lord Owen skrev:
*lån*

Men är det inte redan typ "spännen" på baksidan av espaniolan? Om man är lite händig kan man ju lätt fixa "hängare" där att fästa stigbyglarna i. Med hjälp av krokar/snören eller nått. :D

Jag har fäst läddersnoddar och en liten pistolhake i ena änden som jag hänger upp stigbyglar med. Ska se om jag kan ta bild och visa.

/T

Redhorsefarm skrev:
Ett hantverk är alltid värt att beundras. Dock inte den som köpt utan den som gjort.
100 euro stigbygel låter inte som hantverk. Låter mera som gjutet i form och kromat.
Gjutna grejer är spröda och stigbygel ska vara smitt för det kan vara livet som häger i den.
Ett enkelt i stål är mere värt i det sammanhanget.

Jojo, hantverk behöver inte alltid vara dyrt. Mina bronssporrar som är handgjutna i a cire perdu (förlorad form teknik) är gjorda efter ett original som är ett fynd från vikingatiden. Killen som gjort dom är mycket skicklig bronsgjutare och även arkeolog. Mina sporrar kostade 500:- för ca 10 år sedan. (prutade ner dom med 50:- gick ihop pengarna på ponnyridning i vikingabyn i Hög).

Har tyvärr ingen bild på dom men bling bling är dom definitivt. Rider ytterst sällan i dom och bara på reenactementträffar.

/KT

JÄTTELÄCKRA..!!! Heja, heja för alla som vågar använda det de tycker om o inte bara följer strömmen..!

Trötter skrev:
JÄTTELÄCKRA..!!! Heja, heja för alla som vågar använda det de tycker om o inte bara följer strömmen..!

Tack :love:

Jaaa de är jättefiiina :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 406
Senast: Troll
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
582
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 698
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama