Ögongodis.Fina saker-tråd.

Sv: Ögongodis.Fina saker-tråd.

Lord Owen skrev:
Nu blev jag nyfiken, vad för ändringar? :)

Jag gissar att hon kortat den så den passar hennes "My little pony"

*Duckar*

:D

Då är det samma som jag har!! Om du tittar på stigbygelbilderna ser du en skymt av min, jag har Natur/Cognac.

Sadeln kortare i sig (skurit bort mycket framför framvalv och bakom bakvalv), 56 cm, sitsen ska fortf passa en med strl 38. Bossorna 42 cm och 3 cm högre i bakkant. Ett extra spänne mitt bak på bakvalvet (för svanskappa om man vill ha det för syns skull nån gång, även för andra saker). Och så då att byta ut sitsen mot läder istf mocka.

Men har inte du tvärtom? :confused:

Min ska alltså vara ljusare i sitsen, och ha läder där.. Tror jag iaf ;)

Ah!! Tyckte det stod Cocnac i papperna..ska kolla! Men jag har ju mocka..any way..ska kolla.

Jag snodde hans utställningsex så jag har inte specifikt beställt den, jag bara dog när jag såg den och befallde DEN ska jag ha :D

Haha, efter att en i stallet stod och dekorerade sin häst med pärlor inför en tävling så har jag nästintill bestämt mig för att spöka ut Mourven till en my little pony nån gång, bara för att. Han har ju verkligen potential att bli en :D Frågan är bara vilken färg han ska få bli? Rosa? Blå? Eller varför inte turkos? :D Har iaf sett sånt glitter på h**ks nån gång, annars får man väl ta sprayfärg som (förhoppningsvis) går bort med vatten/regn.

Jag hade satsat på turkos, och rosa man, vilken grej alltså :love: :idea:

Men prova i Photoshop först :angel: :D

Nej, varför göra det på låtsas först? Här ska man gå all-out ;)

Nu ska jag nog iväg till min lilla my little pony och se hur lerig han är idag ;) Han har nog hört att lerinpackning föryngrar :D

psychogrrl skrev:
Sadeln kortare i sig (skurit bort mycket framför framvalv och bakom bakvalv), 56 cm, sitsen ska fortf passa en med strl 38. Bossorna 42 cm och 3 cm högre i bakkant. Ett extra spänne mitt bak på bakvalvet (för svanskappa om man vill ha det för syns skull nån gång, även för andra saker). Och så då att byta ut sitsen mot läder istf mocka.

Hur kort är sadeln när den inte är kortad? *försöker minnas*
Det var rätt mkt ändringar det. :D

Nä nu blir jag riktigt aaaaaaaaaaaaaavundsjuk. :mad:
Jag vill oxå ha spänne för svanskappa.
Jag mailade faktiskt Kaupre och frågade om inte tillverkaren
kunde fixa det som standard, och de skulle kolla detta.
Jag har även sett att andra barock sadlar har någon sorts
fäst mojäng som man kan haka upp stigbyglarna i spännena
bak på sadeln.
Tycker det ser mycket bättre ut än att ha dem hängande och slängande när man ska hantera sadeln. :idea:
Kan inte du kolla om det oxå går att fixa Carola.

Måste säja att jag tycker den nya färgen på Espaniolan var jätte läcker. :love:
Om jag var miljonär skulle jag köpa mig en till, så jag har en i varje färg. ;)

Mari

Har sagt till honom om fäste för stigbyglarna, han skulle fundera på detta. Jag vill också ha det. :p

*lån*

Men är det inte redan typ "spännen" på baksidan av espaniolan? Om man är lite händig kan man ju lätt fixa "hängare" där att fästa stigbyglarna i. Med hjälp av krokar/snören eller nått. :D

Svanskappa borde man också kunna fixa med sadelmakarens hjälp. ;) Fast klart mkt smidigare om har det från början så klart..

Tror den finns i lite olika längder, men kaupre tar väl hem de kortaste. Tror de är 50 cm i sadeln och 45 (?) cm i bossorna. Min sadel (alltså den tidigare, som jag håller på och säljer, inte den jag får hem om 4 veckor) är 52 cm lång i sadeln och har 48 cm i bossorna.

psychogrrl skrev:
Tror den finns i lite olika längder, men kaupre tar väl hem de kortaste. Tror de är 50 cm i sadeln och 45 (?) cm i bossorna. Min sadel (alltså den tidigare, som jag håller på och säljer, inte den jag får hem om 4 veckor) är 52 cm lång i sadeln och har 48 cm i bossorna.

Köpte du din förra av Kaupre? För deras har ju en anläggningsyta på 45 cm, men de kanske hade på 48 förut?

Jag undrade det där om längden för du skrev 56 cm i längd i ditt tidigare inlägg. Men det var stavfel då?

Jag mätte precis min lilla, den är 50 och 44-45 i anläggning. Väldigt liten. :p

CarolaLind skrev:
Jag mätte precis min lilla, den är 50 och 44-45 i anläggning. Väldigt liten. :p

Men är det "standardmodellen" eller är det den korta man kan specialbeställa? :confused: Jag menar, den modell Kaupre säljer är ju 50 cm lång och har en anläggningsyta på 45 cm, och det är väl standarden eller? Haha, jag är totalt bortvirrad nu känner jag. :p

Får min Espanola nästa helg. :bump: :bump: :bump: :bump:
Beställde deras Iberiska stigbyglar i mässing också men jag vill fortfarande ha dina. :p

...

Frågar dig här när jag ändå håller på,
tror du att det kan bli problem med sadelgjorden på Espanolan till en häst som har sadelläget rätt långt bak? Jag ska köpa en balåtskuren sadelgjord för att sadeln inte ska dras framåt men orolig är jag ändå. :crazy:

Sadelläge kontra sadelgjordsläge (den bruna kabeln markerar var framvalvet ska ligga):
http://img.photobucket.com/albums/v215/lord_owen/Mtningavrygg015.jpg

Hur är den att rida i, espaniolan menar jag? (ursch vad nyfiken jag är) Känns det som att skänklarna bara "halkar" omkring (har dåliga erfarenheter av Torsion) eller sitter man stabilt?

Senast ändrad av en moderator:

haha, känner att det bara blir fler och fler felstavningar jag upptäcker ;)

Ja, 46 cm är det ju på den jag specialbeställt..

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 406
Senast: Troll
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
582
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 697
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama