Sv: Fråga om att se
(sorry att bilden är suddig, men lite kanske man kan se
Den bilden var ur "bäst vinkel" så att säga)
Jag tänker att alla vinklar är till hennes fördel men nog kan man se för ögat att allt inte står rätt till ändå (om man "förbiser" att hon är ur hull alltså?). Hoppas nu att folk kan tänka sej "gå lös" på detta....
(lik Stella över bakknä - atrofierad muskulatur/"överrörlig"/artros??)
Jo, det är en tanke att det är hovform/verkning/balansering som gör det. Den ser ju verkligen ut att "vilja" avlasta tån men det kan lika gärna vara att den är verkad sån... Intressant ! Men vi har ganska lite information om hästen?Rikkan skrev:Jag tycker att vinkel på bakhoven ser väldigt balanserad för att trava fort. Det brukar förr eller senare sätta sig i kroppen?
Jag är inte så himla bevandrad här men lär mej gärna mer.. Om vi säger att för lite energi i mag-meridian (?) torde innebära "för mycket" energi någon annstans, där symptomen syns? Eller är det där det är för lite energi som symptomen syns? Jag tänker att symptomen är länden/bakknäna men att "deficiency" (sorry, kommer inte på svenskt ord för det ) sitter någon annanstans? Är det så du menar?Rikkan skrev:- eller för lite energi i magen?
Jo jag tänkte det när jag ritade dit de röda strecken, det stämde liksom inte överrens med bog-framkotor... Plus då spänd triceps?Rikkan skrev:Undrar om hästen har något stela framkotor?
Här är hon!Rikkan skrev:evis, lägg gärna upp en av dom bilderna som jag skickade, så kan vi prata om henne också, utan att nämna namn -om du vill.
(sorry att bilden är suddig, men lite kanske man kan se
Den bilden var ur "bäst vinkel" så att säga)
Jag tänker att alla vinklar är till hennes fördel men nog kan man se för ögat att allt inte står rätt till ändå (om man "förbiser" att hon är ur hull alltså?). Hoppas nu att folk kan tänka sej "gå lös" på detta....
(lik Stella över bakknä - atrofierad muskulatur/"överrörlig"/artros??)
Det är nog sant att det hör hemma någon annanstans.... Hästvård??Rikkan skrev:(Jag har exteriör protokoll från visningen på henne)(men det borde kanske inte ligga på barock, utan nån annanstans?)
Senast ändrad: