Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning Fler funderingar... Varför pratas det om att man ska ha ett stöd i handen? Korta tygeln, sträckt och känna att hästen stödjer på...
2
Svar
24
· Visningar
2 219
Senast: Spider84
·
Ridning Håller med Susan om "vet var de andra står, så det blir inte så mycket diskussion om någon ting. Ärligt talat så vet jag inte vad...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 924
Senast: true_blue
·
M
Ridning Hade en ridlärare förra veckan (rider på vanlig ridskola) som rider klassisk och vi skulle få testa lite sådant på lektionen. Hon sa att...
Svar
2
· Visningar
1 207
Senast: Susan
·
S
Ridning Är det någon som vet vart dessa böcker går att få tag på?! Jag kan inte hitta dem på bokfynd och filmer är ju ännu svårare...
Svar
12
· Visningar
1 218
Senast: Spider84
·
Ridning Nu vill jag veta allt om AR och dess utbredning i Östergötland med omnejd. Har en äldre mycket fräsch Nordsvensk valack som jag tror...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Tez1
·
Ridning Aqua frågade detta i min andra tråd "Rädda en förlorad själ...". Det känns som att det behöver eget utrymme... Det är en process som...
2
Svar
22
· Visningar
1 996
Senast: Lord Owen
·
S
Ridning Bilder på korrekt handställning vore kul o se. Och bilder på inkorrekt handställning! Sen fundera jag på, i en enhandsfattning så...
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: skreien
·
Ridning som t.ex. levad. det är ämnet. diskussionen är fri. hur bedömmer ni bra eller icke bra? när och i vilket syfte utövar ni det? bilder!
2
Svar
22
· Visningar
2 389
Senast: Myy
·
O
Ridning Gällande tidigare stängda trådar: Är det OK att smutskasta tränare men ej att ifrågasätta användares underlag, så är mitt svar:Tack och...
2
Svar
28
· Visningar
2 884
Senast: true_blue
·
F
Ridning Har en kallblodstravare som har problem med halsen. Han är opererad (gomseglet) och har lite problem med hosta då han ansträngs. Jag har...
Svar
11
· Visningar
2 319
Senast: Frigge
·
S
Ridning Idag ska jag testa på min första lektion i akademisk ridkonst! Jag vet inte alls vad vi ska göra eller om jag kommer rida någonting...
Svar
9
· Visningar
1 281
Senast: sucka
·
H
Ridning Jag går snart upp i limningen. Hoppas jag har kommit någolunda rätt här, har jag inte skyller jag på mitt nytillkomna tillstånd. Rider...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: PAC
·
Ridning Jag har på senare år kommit kontakt med folk som har upphöjt sin tränare till en slags gudaavbild. Den får absolut ej kritiseras ävenom...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
11 280
Senast: noprogress
·
L
Ridning Han kan ju! :) :love: :love: (Okej, jag har väl inte tvivlat men..)
2
Svar
22
· Visningar
2 229
Senast: Lord Owen
·
  • Låst
Ridning Angående diskussioner om vissa tränare... När jag skulel köpa hund så kunde man vända sig till repsektive rasförening och få tips om...
2
Svar
26
· Visningar
2 124
Senast: Gunnar
·
L
Ridning Jag är väldigt nyfiken nu. Jag ser varje dag nya bilder på hur folk uppfattar att framåt-nedåt sökning ska se ut, och jag blir mer och...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
13 922
Senast: smiling_sun
·
  • Låst
Ridning Tråden hette "ska det se ut så här " eller något liknande. Jag undrar om någon som läst i tråden innan den togs bort kan pma mig en...
Svar
19
· Visningar
1 398
Senast: Gunnar
·
D
Ridning vet inte om det räknas som konst men har ni några knep som man kan göra i stallet för att bygga upp förtroendet mellan häst och ryttare...
Svar
10
· Visningar
1 504
Senast: tuaphua
·
Ridning Nå, vad har ni för mål och planer för 2006? Vad hoppas ni att ni och hästen ska lära er? Vad ska ni göra? Själv hoppas jag kunna...
2
Svar
37
· Visningar
2 875
Senast: emindy
·
G
Ridning Någon som kan berätta lite om just Klassisk Dressyr lr vet någon bra sida man kan gå in på? Har nyligen blivit väldigt intresserad av...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: Susan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025