Tack och hej!

Sv: Tack och hej!

Tränaren har rykte om sig som hård. Men blir ändå fundersam över ditt nästan rabbiata aggerande, säkert att ni inte har någon personlig uppgörelse?

Ja det är alldeles alldeles säkert!

Men du "Red Horse" jag undrar litet över ditt "rabiata" försvar för personen i dessa trådar. Är det alldeles alldeles säkert att du inte personligen beundrar/dyrkar personen som diskuterades så mycket att ditt omdöme grumlats?
:angel:

Av dina inlägg har jag nämligen också blivit högst fundersam!

/Kung Tulle

ps/ det stavas "rabiata" och "agerande".

Susan skrev:
*KL*

Ja... Appropå allt

986FF10B-6D1D-4F3B-9A97-385258D720C.jpg

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

jag tror jag döööööööör!

"Men du "Red Horse" jag undrar litet över ditt "rabiata" försvar för personen i dessa trådar. Är det alldeles alldeles säkert att du inte personligen beundrar/dyrkar personen som diskuterades så mycket att ditt omdöme grumlats?"

Hur då, menar du?

Jag tror jag tänker använda den om går till personangrepp igen.
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Den är helt undebar

Redhorsefarm skrev:
Tränaren har rykte om sig som hård. Men blir ändå fundersam över ditt nästan rabbiata aggerande, säkert att ni inte har någon personlig uppgörelse?

Hurdå menar du?????????????????????????????????

/KT

Jag tucker absolut det ska vara ok att ifrågasätta när smutskastning pågår. jag läste själv om en tränare förra året om hur hemsk och bedrövlig han var. Jag åkte och tittade på när han hade träning istället för att ta allt de skrivit på allvar och det var tur. Ingenting av det jag läst här stämde med vad jag såg. Snarare motsatsen.
Sen beror det väl på HUR man ifrågasätter. Det gäller att vara diplomatisk och när man är arg kan det bli fel.

Det är jättesvårt, verkligen.

Jag har själv erfarenhet av en tränare som var jättebra - till en viss gräns. Men när det gick över den gränsen blev det riktigt otäckt. Tack och lov hade jag en vän som råkat ut för samma sak, så vi kunde se mönstret och inse att det är vi som är "friska i huvet".

Ett sätt att tänka är att låtsas att du diskuterar med en människa utan hästerfarenhet och förklarar vad du gör och varför. - Kan du förklara varför du använder spö just nu... varför spö, finns ngt annat sätt ... osv. Och komma ihåg att om hästen förstår vad du vill - försöker h*n vara till lags om ni har en bra relation. :)

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 741
Senast: mamman
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 703
Senast: Badger
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 224
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar