Förutsatt att min häst blir frisk och ridbar efter sitt fånganfall i början av november 2005:
Dels ska jag fila vidare på grunderna förstås. Jag ska bli bättre på att variera form och tempo även i skolorna, jag fortsätta göra allt för att inte bli handbromsig och jag ska jobba på min sits. Tänker även återuppta jakten på en ny dressyrsadel. En neverending story sedan fem år tillbaka, med kortare uppehåll då jag tror att jag har hittat rätt..
Sedan tänkte jag ta itu med galoppjobbet - jobba mer med skolor, försöka hitta den förvända galoppen igen (som försvann i takt med att G blev starkare i galoppen..!), piruetter och så har jag bestämt mig för att våga mig på terre-a-terren ändå. Hon har en otrolig fallenhet för terre-a-terre och jag har varit lite rädd för att ge mig på den av den anledningen - tänk om det kraschar saker andra saker, att hon tar till den i försvar eller att det snurrar till det för piruetten. Men, vad tusan =) Jag ska testa så smått och känna vart det bär iväg =)
Vidare hoppas jag kunna hitta passagen också, men den känns lite längre ifrån faktiskt. Piaffen sitter rätt bra och hon känns stark överlag i traven, men vi har ändå problem i övergången mellan piaff och trav - som om hon i övergången vill skjuta ifrån med lika mycket kraft som hon har burit med i piaffen? Ja, vi får se.
Det jag annars hade bestämt mig för i höstas, innan fånganfallet, var att försöka boka en träningsvecka hos Bent i sommar. Menmen, det får kanske bli någon annan gång..
Nu hoppas jag bara på att hon ska bli frisk igen! Och i så fall hålla sig frisk!
~FlipTheFrog
http://www.geocities.com/ciasteckningar/gaia2005.html