Nytt friskt blod...

Sv: Nytt friskt blod...

Ja, och de har alldeles för kul så de kan knappast få något vettigt gjort! :eek:

Nåja, det ena utesluter ite det andra!

Nej helt klart!

Är bara lite sur på mig själv över att jag inte kommit iväg på någon av ridkonstensvänners träffarna ÄNNU. Är alltid något som kommer emellan. :crazy:

true_blue skrev:
Jag ska försöka ordna med kurser/clinics med inbjudna tränare - och försöka hålla en positiv anda. SKulle önska att vi kommer så långt att vi kunde ordna med "egen clinic" dvs samlas även när vi inte lyckas få tag i inbjudningstränare. Kanske att en mogenhet kan växa fram?

Susan skrev:
Om ngn annan bjuder in och vill visa mig vad de gör och hur de tänker så kommer jag gärna.:bump:
Var skall jag åka? :banana:

Gillar jag det inte så är jag artig och säger "vi gör olika".
annars säger jag Intressant :)

Kurser, clinics, diskussioner och utbyte i positiv anda låter intressant, det kommer jag gärna på om det är på rimligt avstånd från Stockholm :)
Men Susan, ditt senaste inlägg tyckte jag lät mer som att man ska försöka visa upp hur bra man är och bedömas..? :o

Susan skrev:
Fast jag vill inta blanda in min häst i pucklandet - han är alldeles för bussig för det.
"Mammas gris" som han är

Jag tycker inte att min häst är bussig,
han har kastat av både en och två ryttare som gjort fel (dvs haft fräckheten att tappa balansen på hans rygg). :angel:
Fast jag är ju hemmablind, jag vet inte om han är bussig eller ej? Han gör ju som man säger, oavsett om man vet om att man ger instruktioner eller ej - som ryttare då.

Och jag åker också gärna om ni drar igång något, jag är nyfiken i en strut fast kan kanske inte tillföra så mkt.. :o Jag älskar att lära mig dock.

AnnA_ skrev:
Men Susan, ditt senaste inlägg tyckte jag lät mer som att man ska försöka visa upp hur bra man är och bedömas..? :o

Jag tolkade det mer som att folk får visa upp och förklara i verkligheten vad de tänker och hur de applicerar det i praktiken. :) Men det är ju lätt att det halkar över i det du skrev..

Jag tycker att det lät trevligt med "regelbundna" träffar. Själv är jag en total blåbär:o när det gäller detta ridsättet men jag har fastnat totalt:love: . Om ni vill ha med "okunnit":angel: folk så kommer jag gärna för att lära mig mera:) . Å jag är liten ifrågasättande dem som vill veta varför man gör si eller så:smirk: samt att jag älskar att diskutera för att lära mig mera :p

Så hör gärna av dig om nån träff kommer att ske i närheten av Stockholm :banana: :banana:

Nu blir jag nyfiken, med "detta ridsättet" menar du Akademisk Ridkonst? Eller? :D

Blåbär som man är (ursäkrat sig:crazy: ) så menar jag Barockridning, Akademisk ridkonst och lite av "dansa med hästar" filosofin. Vet att det är stora skillnade mellan alla de tre men mins inte riktit vad :o

Kan man få låna en "övningskörningsskyllt" så att folk ser att man ä nybörjare å har lite överseende när man gör fel??:o :o :D

Jag är också nybörjare, 8 års ridning smäller inte så högt. :p
Men du lär nog märka att det är en salig röra i tänket här på "Barock". :)

haha, jo det har ja märkt :smirk:
Själv har jag ridit periodvis i 15 år ungefär..:eek: :eek: låter som att man ä värsta gamlingen juh:eek: å jag är ju endå bara 22 :crazy: .

Det var inte alls meningen.
Jag hade en liten händelse i tankarna och så skrev jag så där kryptiskt till True blue och så blev det konstigt.

Jag tänkte mest att det kunde vara kul att få demonstrerat olika ridstilar och "tänk". Och eftersom jag skrev till true blue så tänkte jag då mest på det franska.

Jag är lite sugen på att kolla på Antti då han skrev om nåt bågskytte el liknande till häst. Undrar vad han gör och tänker.

Också sugen på att kolla FIO faktiskt.
Spider är jag nyfiken på.
och Svea

Nu har jag säkert glömt några...

Allt bara för inspiration - inte att bedömma.
Det var det jag ville förmedla även om det kanske blev flängt...

Senast ändrad:

Mig? :o

Jag är inte så intressant. :p
Det enda ni hade fått se av mig var longering, longering och ännu mer longering.

At se mig rida min gamla är ingen hit. Tycker inte ens jag. Jag klarar inte rida den där hästen. :crazy:
Knasigaste hästen jag suttit på tack vare hennes kropp.

Äsch nu babblar jag igen. Ska iaf bli intressant att höra vad CL säger om hennes kropp i början av februari. Kan omöjligt vara jag som inbillar mig allt. När man sedan får kommentaren under sin praktik: en av de svåraste hästar jag sett... :crazy:

Äh fan vad jag babblar nu. Nu får jag sluta.
Fast jag måste ju säga att jag är minst lika nyfiken tillbaka. :D

*viska* Fio har jag hälsat på och ridit en av hennes kusar. Svea har jag fått lektioner av nmågra få gånger. Mycket intressanta bägge två som jag hoppas att jag får hälsa på många fler gånger.

Hahahahaha. Jag. Visa mig offentligt med das Schweinhund... :eek:

When he's good, he's very very good...
...but when he's bad, he's HORRID! :devil:

Då tänker jag ju genast på talesättet
it's all in the rider...

Och då undrar jag är SVEA Horrid???

Varför kallar du din häst svinhund???

rider du flodhäst???

Nej, jag rider på en oerhört söt liten D-ponny som emellanåt går som en klocka - och emellanåt visar upp både divalater, temperament och nerver...

(Fick börja svära åt honom på tyska efter att en clinicarrangör översatte vad jag sa åt hästen till tränaren, lyckligtvis kunde hon inte tyska...)

/Svea, som både kan vara very good och HORRID...

:D Inom fälttävlan vet hon det sannerligen.
Var där när det var mitt i säsongen...eller nej slutet av säsongen var det. Då var kusen riden för det och inte så mycket åt AR hållet som hon roar sig med under vintern.

Säger bara: vilket steg han hade!
Sen att jag inte klarade rida honom var en annan femma. :angel:

Var har fio tagit vägen?
Saknar hennes vassa och raka kommentarer...:devil:

Får en vanlig dressyrtant komma med som är öppen för AR så kommer jag också!:)

*kl*

'Rida-på-riktigt'-träffar är alltid trevliga tycker jag - oavsett om de sker i stor (á la Ridkonstens Vänners Tranemo-träff) eller liten regi.

I somras hade min sambo och jag besök av två (tre någon dag) kompisar en vecka och återupplevde känslan av att vara på ridläger =) Vi red ut ihop, var och tävlade på träningshopptävling, var på sadeljakt tillsammans och framförallt så tränade vi ihop och hjälpte varandra med tips och råd = Jättekul!

Hade jag bara haft lite fler likasinnande omkring mig så hade jag gärna försökt dra ihop till en träningsträff i veckan med det enkla upplägget att man rider ihop, får och ger lite tips och kommentarer och sedan fikar och pratar lite.

RV:s träffar rekommenderas annars! Skitkul att träffas och rida och snacka och lyssna på föredrag och äta god mat tillsammans =)

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 064
Relationer Hej! Jag skriver under nytt konto för att slippa bli igenkänd. Jag har varit tillsammans med samma man i närmare 30 år och har under...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
20 860
Senast: Tufs
·
Kropp & Själ Jag reflekterar lite kring hur trender går och har växlat fram och tillbaka kring kost och vår syn på kost, hälsa och vad som är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 534
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 518
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar