Akademisk Ridkonst ridande i Skåne?

Sv: Akademisk Ridkonst ridande i Skåne?

Vilka tränar ni för? Desmond O´Brien

Hur länge har ni hållit på? Några år.

Vilka hästar har ni? 3 Kallblodstravare

Och vart håller ni hus? Utanför Ystad, snart Sjöbo.

:p

Vilka tränar ni för? Min videokamera... Tyvärr inte så smickrande har jag insett :o
Hur länge har ni hållit på? Länge... Har hopptränat :bump: länge för tränare med tankesätt som påminner om AR, kan av div anledningar inte hoppa lika mkt mer :(
Vilka hästar har ni? halvblod
Och vart håller ni hus? Sydvästra Skåne

Förresten så har vi kurs på Österlen den 5-6 november. :d

PMa om ni är intresserade.

/KT

hej!!
Läste att du skulle ner till Smedstorp denna helgen och träna AR, jag ska dit som åskdare på söndag, min första ggn med AR!! Men jag vill helt klart träna md min nordis...men först se på en ggn utan häst!! Men du verkar ha tränat några ggn för denna tränaren kan du inte berätta lite för mig så jag har mer kött på benen??
Tacksam för allt!!Ses vi på söndag??

Japp det stämmer Golden G vi ses på söndag. Kött på benen? Hmmm... har du läst på vår hemsida?

Kan PMa dig både vår hemsida och tränarens hemsida om du vill, där står det mesta man behöver veta.

/KT

Skicka gärna ett pm till nyfikna mig :)

KungTulle
ja jag vill super gärna ha din hemsida, så jag kan se lite innan söndag!!Vad har du för häst berätta lite så jag kan "hålla koll" på dig på söndag!hahah :D

hör av dig snarast!!

Golden du har OCKSÅ ett PM!!!!! :d

Jag rider svart nordishingst( 146 cm) med vacker vit stjärn och vita kotor bak. Kanske kommer också vår andra nordishingst med också, men isåfall rider mest troligt min sambo på honom.

/KT

Trist att jag ALLTID är på annat håll o jobbar när det händer kul saker här hemma..... :(

Behöver en sekreterare som BOR I min kalender :D

Tjohoooo!!!

Jag har fått en "ny" hæst & skall rida på kursen. Nougatbrun med en sitckelhårig blæs på nosryggen.

Kolla efter en hæst som skæms øronen av sig pga sin klantiga ryttare :p Det ær jag! :D

Hej! Jag bor utanför Kristianstad och har Camarguehästar som jag rider, ffa en femårig hingst som jag precis har börjat med. Jag är även intresserad av working equitation och har planer på att ta hit tränare inom detta nästa år om det finns tillräckligt intresse. Det vore roligt om det blev fler kurser och fler tränare hit till Skåne.

Intressant kurs med SC denna helgen!

Vi är så glada att du ville komma och vara med en dag på vår kurs! Elisabethh! Jättespännande att höra massa info om dina hästar!

För övrigt är det denna kurs bla en jättespännande häst med på kursen. NEJ inte jag och min nordsvensk utan en trevlig tjej som har en helt bedårande shire med sig!!!! STOOOOOOR!!! Snäll! Himla vacker och som sagt STOOOR!!!!!!! Fantastískt att äntligen få träffa en av dessa "gentle giants" i verkligheten. Jättekul att se en så stor och tung häst så välriden, förvånansvärt rörlig liksom. Och hovskägget!!!! WOW!!!!

/KT

Oj vad det händer saker i Skåne nu när jag är borta!!
Men ser verkligen framemot när jag och pållarna flyttar hem igen, men PS vi tränar nu AR för en väldigt duktig ryttare/ instruktör;)
Hoppas vi kan lära oss nåt under tiden matte bor här:)

Som psychogrrl sa så träffades vi lite kort i Gbg.

Jag hoppas verkligen ni får dragit igång med bra tränare inom working equitation i Kristianstad...då kommer jag dragandes med en häst illa kvickt. ;)

Oh jag med! Vill åxo vara med sen!

Working Equitation är jag också med på. Klart! PM:a mig om det blir nåt.

Jaha nu hänger jag me dpå vem du är! :)
Roligt att det finns fler we intresserade. Vi har nu fått ridhus i barum med 14 boxar (inte vi som byggt dock ...) och vi har logi så det blir säkert några träningar nästa år! Psychogrrl du kommer väl också hoppas jag så Jougaïre får umgås med Mourven igen!

Får jag också lämna en intresseanmälan angående WE?

Immer

Liknande trådar

Ridning tar allt från början så kortfattat jag kan... fick en egen häst i juni för 3 år sedan(2007) då var han både ohanterad och oinriden, så...
2
Svar
33
· Visningar
3 809
Senast: laeikinois
·
Ridning Efter att ha bestämt tid och plats för mitt allra första möte med en tränare inom akademisk ridning, till häst, började jag så smått...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 791
Senast: Yrja
·
L
Ridning Att rida "barock/akademisk ridning" eller vad nu folk vill kalla det. Har under en tid varit delvis skeptisk mot den akademiska...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 060
Senast: Beppo
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka