Sv: Mina och LO's allra första ridbilder
Jag och min gymnastiklärare tror att jag är överrörlig i korsryggen, jag kan svanka i princip hur mkt som helst, nästan stå i brygga men det börjar dra i vader/korsrygg/baksidan av nederdelen av låren om jag böjer mig framåt så att fingarna tar i tårna.
Jag får ont i handleder, fotleder och insidan av knälederna om jag går på hårt underlag, det blir kallt helt plötsligt eller har haft dem statiskt spända/i arbeta ett tag. Lite reumatiska symptom kanske.. men jag vet inte riktigt vad det är.
Jag går fel också.. :smirk: Belastar utsidan av fötterna men trampar igenom hålfoten också (har inlägg) vilket gör att vadmuskulaturen blir väldigt kort och spänd (mina vader är skitvältränade
detta beror även på att jag är kort tror jag) och jag får ont i fot- och knäleder eftersom vinkeln fot-knä-höft bryts.
Jag VET att jag har sjukt korta och spända vadmuskler och hur mkt jag än stretchar dem så verkar det aldrig bli bättre.. Jag RÖR mig ju liksom normalt så att de spända och kralliga vaderna främjas i fel riktning.
Lårmusklerna är långa och spänstiga, magmusklerna också. Det är baksidan av mig som är kort och spänd, vilket jag ju tidigare sagt.
Min korsrygg märker jag ju bara av när jag rider eller har ridit egentligen. För att där krävs spänst i den delen av min rygg, och den spänsten och avslappningen har jag inte där.
När jag sätter mig på golvet med benen brett isär som ett V och vrider överkroppen åt olika håll och samtidigt lutar mig framåt så KNAAAKAR det i korsryggen men gör inte ont.
Min korsrygg känns rätt och slätt cementerad. En "Jag kan inte"-känsla. Efter att jag ridit och provocerat detta så känns det som att det drar och spänner i korsryggen, den vill svanka för det är skönt.
När jag lägger mig på mage i sängen eller så när jag ska sova så drar det alltid jättemkt, för då VILL ryggen svanka. Den vill INTE vara rak, för det är obekvämt. Och när jag ligger på mage så tvingas ju liksom svanken att fyllas och det är väl det som gör att der drar antar jag...?
Eftersom jag är så spänd i korsryggen så fortplantar det sig en del till axlarna, men inte jättemkt, och det är ju inte direkt praktiskt. Nacken tar stryk..
Oj, jag verkar ha en hel liten sjukdomssaga själv.