Sv: Levad

Okidoki, nu har jag testat på väg från hagen. Tyvärr kom jag ihåg fel, så det blev en kupad handflata på nosryggen i stället för ett finger. Men det gick inte åt särskilt mycket kraft, så ett finger hade kanske funkat det med. Det var i alla fall en otroligt häftig känsla att ha hans nosrygg i handen när han piafferade in i den. Känslan kan nog närmast beskrivas som ett mjukt varmt handslag. En otrolig känsla av närhet. Han hade förstås inget huvudlag på sig, det enda som fanns där var min hand och min smackning.

Hästen i fråga har fram till för en vecka sedan i stort sett bara tramptränats framåt, eftersom han blir mycket upprörd om han känner sig fast eller instängd i samlingen. Pelarer är alltså helt otänkbart, han måste alltid veta att han kan bli utsläppt ur samlingen. Piaff på stället har vi bara övat på allvar i en dryg vecka.

Som sagt, en oerhörd känsla av närhet... Måste testa någon mer gång! :love:

Sv: Levad

:rofl:

Ser Anna och pållen komma ingåendes på krogen i en piaff. Sorry kunde inte låta bli. Var den bilden som poppade upp i skallen. :angel:

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
486
Senast: Emiro
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
553
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 163
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
659
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama