Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning Jag är lite uttråkad och letar lite grejer till hästarna och mig. Hade velat sitta och surfa runt på sidor med spanska/portugisiska...
Svar
3
· Visningar
1 349
Senast: Spirit
·
K
Ridning Jag har suttit en stund och tittat på folks videor som ligger ute på nätet. Det finns en del dressyrritter utlagda. Och jag blir lite...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
8 913
Senast: Korven
·
E
Ridning Någon som har bra boktips inom akademisk ridning och var man får tag på dem. Läser gärna på originalspråk (om det är på engelska, tyska...
Svar
6
· Visningar
1 246
Senast: Sammet
·
Ridning Någon som ridit/rider för honom? Jag surfade runt lite och hittade två artiklar om hans clinic på hippson. Jag har aldrig hört talas...
Svar
4
· Visningar
1 314
Senast: Novelette
·
C
Ridning Min häst är av den större modellen och jag kan absolut inte ett dugg om sadlar till barockridning. Finns det portugisiska sadlar med vid...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 507
Senast: psychogrrl
·
Ridning När man tränar akademiskt för hand med träns, hur gör man för att få hästen att trava. Han bara ökar takten i skritten och när jag...
Svar
2
· Visningar
993
Senast: evis
·
J
Ridning Jag har precis läst F.A.Q:n och har bara snuddat vid begreppet barockridning och AR, det känns lite luddigt, HUR rider man egentligen...
Svar
14
· Visningar
1 333
Senast: zaching
·
Ridning Hur lång tid brukar det ta innan hästen fattar det? Är det så att det som tar längst tid inte är för hästen att förstå det utan att orka...
Svar
7
· Visningar
1 069
Senast: Polly_Mulle
·
P
Ridning Finns det någon officiell sportorganisation för Doma Vaquera tävlingarna med en hemsida man kan kolla på? Kolla här, de här är de...
Svar
12
· Visningar
2 132
Senast: PAC
·
Ridning Någon slags dressyr verkar det i alla fall vara, men vad gör man med hästen? rider man ungefär som engelsk ridning eller? letade efter...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: Targa
·
Ridning Nu behöver jag råd, goda råd, från er som kan och vet ;) Jag rider ett styck hetsigt sto. Hon kan i princip ingenting. Hon har...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 008
Senast: Vinci
·
R
Ridning Jag lägger mina frågor här på barock, eftersom det här verkar vara mycket intressanta diskussioner med kunniga människor. Jag hör dock...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: Zora
·
S
Ridning Jag håller på med longeringen på min unghäst. Men jag har något jag går och funderar på hur jag ska lösa. Tänkte att det är säkert fler...
Svar
8
· Visningar
1 244
Senast: Spider84
·
Ridning Har sett att en person som sysslar med AR rider in hästar på stångbett. Jag håller inte på med AR själv, utan undrar om det är vanligt...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
17 671
Senast: _Netty
·
Ridning Vill börja med att säga att JA jag här läst FAQ:en, men känner mig ändå inte riktigt klok över det hela. :o För ÄR det alltså så att...
Svar
10
· Visningar
1 493
Senast: PAC
·
Ridning Helloou! Jag vill se er på bild, inte nödvändigtvis ridandes, utan vill bara liksom säga goddag! På dessa bilder (om man nu rider)...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
20 434
Senast: alazzi
·
Ridning Nu ska jag göra ett litet inlägg här under barock. Jag har ett shettis sto som jag inte kan rida utan vill markarbeta henne istället...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: svea
·
Ridning Jag tänkte till efter att ha läst i en gammal tråd om en artikel i Ridsport o där pratade några om det gamla ridfrämjandet som gick ihop...
Svar
7
· Visningar
987
Senast: Angua
·
Ridning Hej, läste ni artikeln som skrevs där om den klassiska ridningen?? jag blev väldigt arg iallafall.. och jg sysslar inte ens med barock...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 702
Senast: GLOIN
·
T
Ridning Hej! har frågat på boklistan ang en bok men får inge svar där... några av boktipsen gäller Gustav Steinbrechts bok, "the gymnasium...
Svar
1
· Visningar
761
Senast: via
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka